پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۸۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
آغاز بهار بهانه ای شد تا با رییس دانشگاه جامع، در این هم صحبتی، خودمانی‌تر شویم و سرکی در زندگی شخصی این استاد پیشکسوت بکشیم.

شعار سال: دانشگاه جامع علمی کاربردی ، از دانشگاه هایی است که بیشتر از هر دانشگاهی شعار آموزش مهارت را به دانش آموزان دارد. این دانشگاه که سال گذشته، بیست و ششمین سالگرد خود را جشن گرفت، حالا و در آغاز سال جدید برنامه های خود را برای تحقق دانشگاه کار آفرین، بیشتر از قبل پیگیری می کند.

اما در کنار برنامه های مدون دانشگاه جامع با رییس این دانشگاه خواندنی است. محمدحسین امید که پیش از این، عنوان معاون مالی وزارت علوم را در کارنامه خود داشت، از پنجم تیرماه 95؛سکاندار دانشگاه جامع شد.


آغاز بهار بهانه ای شد تا با رییس دانشگاه جامع، در این هم صحبتی، خودمانی تر شویم و سرکی در زندگی شخصی این استاد پیشکسوت بکشیم.

در ابتدای این گفت وگو ، پیام تبریک این استاد دانشگاه را ببینید.



برای عید چه برنامه‌هایی دارید؟
من شرایط متفاوتی دارم شاید این شرایط عادی نباشد، اما متاسفانه در سال‌هایی که فعالیت اجرایی دارم هیچ وقت نتوانستم یک تعطیلات به معنای واقعی کلمه با خانواده ام باشم و بیش از دو سه روز تعطیل نیستیم و بلافاصله باید سرکار حاضر باشم و برنامه‌های دانشگاه را دنبال کنم. به همین دلیل پیش بینی مسافرت نکردم و برنامه‌های دانشگاه جامع را که در دست اقدام است دنبال می‌کنیم. این برنامه‌ها اولویت دارند و اتفاقا تعطیلات امسال را درباره این موضوعات فکر کنم تا از ابتدای سال با اهداف تعیین شده و برنامه ریزی درست به پیش بینی‌هایی که برای دانشگاه داشتم برسم.

به طور معمول دید و بازدید عید، صله رحم و دیدار با آشنایان که از سنت‌های پسندیده ما ایرانیان است را انجام می‌دهم چرا که شرایط امروز جامعه به گونه‌ای است که ما کمتر همدیگر را می‌بینیم و بیشتر با تلفن و پیام از احوال هم باخبر می‌شویم. این کار‌ها جزو برنامه‌هایی است که در عید دنبال می‌کنم، اما برنامه ریزی برای مسافرت دراز مدت با خانواده ندارم حتی سال‌هایی که به سفر می‌روم سفر‌ها بیشتر از سه روز نیست و بلافاصله به تهران برمی گردم.


کدام شهر را برای مسافرت می‌پسندید؟
عمده مسافرت‌های من به شهر زادگاه خودم یزد است. یزد در فروردین آب و هوای مطلوبی دارد و به خاطر اینکه ۴۰ سال است از زادگاهم دور ماندم ایام عید به این شهر سفر می‌کنم و با آشنایان دیدار تازه می‌کنم.

یزد مکان‌هایی دارد که در دوران کودکی و نوجوانی کشف نکردم، ولی حالا به آنجا سفر می‌کنم. البته به شهر‌های جنوبی نظیر بوشهر نیز علاقه دارم سفر‌های من به شهر‌های جنوبی نه در قالب راهیان نور بلکه با تعدادی از دانشجویان به بازدید علمی از مناطق جنوب کشور می‌پردازم. تاکنون توانستم شلمچه و خرمشهر را در کنار خانواده بازدید کنم، اما بعد از جنگ موفق نشدم تا مناطق غرب کشور را ببینم که امیدوارم هرچه زودتر شرایط برای بازدید از این مناطق فراهم شود.

اهل کتاب هستید؟



رشته ورزشی را به طور حرفه ای دنبال می کنید؟
من در جوانی زیاد فعالیت‌های ورزشی داشتم و کشتی می‌گرفتم، ولی متاسفانه به خاطر فعالیت اجرایی در حال حاضر کم ورزش می‌کنم و یا پیاده روی و ورزش‌های ساده را انجام می‌دهم. با این حال اگر شرایط پیش بیاید، چون به فوتسال علاقه دارم این ورزش را نیز انجام می‌دهم.

بهترین آرزوی شما برای سال ۹۷؟
فکر می‌کنم بزرگترین آرزوی ما مسلمانان و شیعیان ظهور حضرت حجت است که ان شاالله جمال نورانی ایشان را ببینیم و آرزوی بعدی ما توفیقات بیشتر نظام و انقلاب است. ما در این سن آرزوی شخصی نداریم هر چند من در سن جوانی آرزوی شخصی نداشتم. بیشتر در دوران جنگ به سر می‌بردیم و پس از آن هم چیزی که همیشه در ذهنم بوده و برایش دعا می‌کنم موفقیت و سربلندی نظام است.

امسال چهلمین سال انقلاب می‌باشد و امیدواریم در این سال اتفاق جدیدی بیفتد. بخشی از مشکلات مردم کاهش پیدا کند مردمی که جانانه پای نظام و انقلاب مانده اند و مطیع رهبر و انقلاب هستند مستحق بهترین‌ها هستند. تاکنون این بهترین‌ها برای مردم فراهم نشده، اما امیدوارم امسال این امر تحقق پیدا کند.


یکی از مهمترین مسائلی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و دولت هم برای آن تلاش می‌کند بحث اشتغال است که این موضوع به مسئولیت من در دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز مربوط می‌شود و امیدوارم امسال سال بهبود شرایط کسب و کار و شرایط اشتغال باشد و مقداری کاهش در نرخ بیکاری کشور را شاهد باشیم.

و سخن آخر؟
بیشتر جوانان مخاطب خبرگزاری شما هستند و به آن‌ها توصیه نمی‌کنم راهی که ما رفته ایم را دنبال کنند چرا که هر چیزی در این دنیا جای خودش را دارد و باید در کنار مطالعه و ورزش و تفریح و مسافرت، اشتغال نیز وجود داشته باشد اما متاسفانه ما در دوره‌ای بودیم که یا جنگ بود و یا درگیری داخلی با عناصر ضد انقلاب و یا به دنبال سازندگی بودیم و همیشه مجبور بودیم بیشتر وقت مان را بیرون از خانه سپری کنیم که من به طور کلی این نسخه را برای نسل جوان توصیه نمی‌کنم.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 9 فروردین 97، کد مطلب: 673907: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین