پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۴۲۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
اولین جشنواره و نمایشگاه درون دانشگاهی رویش دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد.
شعارسال:دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در حاشیه بازدید از نمایشگاه رویش، اختتامیه اولین جشنواره و نمایشگاه درون دانشگاهی رویش دانشگاه جامع علمی کاربردی از سطح بندی مراکز آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ضمن اشاره به سطح بندی مراکز آموزش عالی اظهار کرد: مراکز سطح یک از 5 درصد تخفیف بالاسری برخوردار می‌شوند. به این معنا که از مهر سال آینده بالاسری مراکز سطح یک، 10 درصد خواهد بود، یعنی یک سوم کاهش بالا سری است. در این میان مراکز سطح یک مراکزی هستند که در میان مراکز کشور در بحث آموزش، فناوری و مسائل فرهنگی رتبه برتری داشته باشند.

وی عنوان کرد: روسای مراکز باید دقت داشته باشند که یکی از معیارهای سطح ‌بندی مراکز منوط به ارتقاء کیفیت فعالیت‌های حوزه آموزشی و فناوری و فرهنگی است.

دکتر محمدحسین امید با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری و ابلاغ رئیس جمهور تصریح کرد: ما ملزم به اجرای مصوبه هستیم و موسسات پژوهشی و سایر دانشگاه‌های وابسته به دستگا‌های اجرایی نیز شامل این مصوبه هستند و باید در اجرای صحیح آن دقت شود. همچنین این موضوع مطرح است که تا جای ممکن این مراکز آموزشی به بخش غیردولتی واگذار شوند، اما به معنای تغییر شکل فعلی آن‌ها نیست.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی کشور گفت: واگذاری مراکز دولتی می‌تواند به دو شکل اتفاق بیافتد نخست اینکه مرکز آموزشی به دستگاه متقاضی دارای محیط کار واگذار شود که پرسنل، دانشجویان، امتیازات و مجوزها به دستگاه‌های غیردولتی واگذار ‌شود و یا اینکه مراکز آموزش علمی‌کاربردی به هیات‌های موسس واگذار شود. در این صورت کسانی که در مراکزآموزش علمی‌کاربردی فعالیت می‌کنند خودشان اگر متقاضی اداره مرکز باشند، تشکیل هیات موسس می‌دهند، این هیات موسس را به ارگان خود معرفی می‌کنند و در ادامه ارگان هیات موسس را به ما معرفی کرده و مورد ارزیابی قرار داده می‌شود، اگر تشخیص دانشگاه این بود که این هیات موسس صلاحیت اداره مرکز را دارند این واگذاری انجام می‌شود.

دکتر محمدحسین امید خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در موضوع نقل و انتقال دارایی‌ها و امکانات مراکز نقشی ندارد و خود دستگاه مجری، مسئول اجرای آن است. اما اگر امکانات به دلیل چند منظوره بودن قابل واگذاری نباشد، پیش‌بینی شده هیات موسس همزمان که تقاضای اداره مرکز را می‌کند، موافقت نامه و قراردادی با دستگاه مجری داشته باشد که در ازای قرارداد و پرداخت حقوقی که انجام می‌شود، بخشی از تجهیزات و زیرساخت‌ها را به خدمت بگیرد. بنابراین محیط کار باقی و امکانات مورد استفاده قرار می‌گیرد و هیات موسس اداره‌ کننده مرکز از محل دریافت شهریه، هزینه‌ آن را پرداخت می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به تنهایی به اندازه تمام دانشگاه‌های روزانه کشور دانشجو دارد. گستردگی و پراکندگی مراکز این دانشگاه در کشور منجر می‌شود که نتواند در همه برنامه‌های سراسری شرکت داشته باشد و به حق خود برسد، چرا که ما به عنوان یک دانشگاه در کنار دانشگاهی که ممکن است 2000 دانشجو داشته باشد شرکت می‌کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی کشور اضافه کرد: امید است در آینده این جشنواره بهتر و جامع تر برگزار شود و همه استان‌ها حضور مطلوب و پررنگی داشته باشند چراکه این گونه همایش‌ها فرصتی است برای اینکه دانشجویان در کنار یکدیگر کار گروهی داشته باشند و رقابت سالم و سازنده ای را در حوزه های مختلف دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به فعالیت‌های فرهنگی اهمیت زیادی می‌دهد و شاید هزینه‌هایی که در این دانشگاه برای امور فرهنگی و فوق‌برنامه انجام می‌شود با هیچ دانشگاهی قابل قیاس نیست، در این میان انتظار ما از مراکز آموزش عالی این است که در فعالیت‌های فرهنگی برنامه‌ریزی‌های مطلوبی داشته باشند بنابراین در سال آینده بخشی از شهریه‌های دانشجویان به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص خواهد یافت








شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی، تاریخ انتشار 14 اسفند 96، کدخبر: 38223، www.uast.ac.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
کارگاه های کار افرینی بذارن با حمایت دولت چیزایی بذارن بشه از توش کار و شغل جوونامون پیدا کنن اینا به چه دردی میخوره
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین