پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
فرماندار هندیجان گفت: قرار است تا تیرماه امسال بر اساس قول‌های داده شده آب شرب شهرستان هندیجان با تعویض خط لوله 3کیلومتری که از ماهشهر به سمت هندیجان می‌آید، با دبی و فشار بیشتری از رودخانه کارون تامین شود تا مشکلات از نظر کمی و کیفی در بحث آب شرب شهرستان تا حدودی حل شود.
شعار سال: فرماندار هندیجان گفت: قرار است تا تیرماه امسال بر اساس قول‌های داده شده آب شرب شهرستان هندیجان با تعویض خط لوله 3کیلومتری که از ماهشهر به سمت هندیجان می‌آید، با دبی و فشار بیشتری از رودخانه کارون تامین شود تا مشکلات از نظر کمی و کیفی در بحث آب شرب شهرستان تا حدودی حل شود.

کوروش مودت ، اظهار کرد: با دستور استاندار خوزستان قرار است تا 3کیلومتر خط لوله انتقال آب از ماهشهر به هندیجان تغییر پیدا کند زیرا در طول مسیر این خط لوله، شکستگی و پیچ و خم‌های فراوان وجود دارد.

وی افزود: به دلیل شکستگی‌ها و پیچ و خم‌هایی که در این خط لوله وجود دارد، امکان آن وجود ندارد تا آب انتقالی با فشار و دبی بیشتری به شهرستان داده شود. حدود 40 درصد آب هندیجان از رودخانه کارون تامین می‌شود که دارای کیفیتی مطلوب است اما حدود 55 درصد آب شهرستان از پشت سد آسک تامین می‌شود و در زمان‌هایی که آب پشت این سد کاهش پیدا می‌کند، EC آب افزایش می‌یابد.

فرماندار هندیجان تصریح کرد: این کار به دلیل آن است که به شهرستان قول داده شده تا از تیرماه آب موردنیاز هندیجان از رودخانه کارون تامین شود و دیگر برای تامین آب شرب هندیجان بر روی سد آسک تکیه نشود.

مودت با اشاره به برنامه کوتاه مدت دولت برای حل مشکل آب شرب هندیجان بیان کرد: قرار است تا تیرماه امسال بر اساس قول‌های داده شده آب شرب شهرستان هندیجان با تعویض خط لوله 3کیلومتری با دبی و فشار بیشتری از رودخانه کارون تامین شود تا مشکلات از نظر کمی و کیفی در بحث آب شرب شهرستان تا حدودی حل شود.

وی ادامه داد: همچنین در بحث برنامه‌های بلند مدت نیز قرار است آب هندیجان از طریق خط لوله محرم تامین شود تا به این ترتیب کل آب شرب موردنیاز این شهرستان از رودخانه کارون تامین شود اما این برنامه اندکی زمان بر است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97020804429 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین