پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۳۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
فرماندار مسجد سلیمان با اشاره به ریزش کوه و تخریب چند واحد مسکونی در منطقه نفتک گفت: آماده‌ایم تا شرایط مناسب و ایمنی را برای مردم این منطقه فراهم کنیم.

شعارسال: فرماندار مسجد سلیمان با اشاره به ریزش کوه و تخریب چند واحد مسکونی در منطقه نفتک گفت: آماده‌ایم تا شرایط مناسب و ایمنی را برای مردم این منطقه فراهم کنیم.

علیرضا گوروئی ، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به حادثه‌ای که چند روز پیش در منطقه نفتک شهرستان مسجدسلیمان اتفاق افتاد و ریزش کوه باعث تخریب چند منزل مسکونی و مصدوم شدن 2 نفر شد بلافاصله نیروهای امدادی و فوریت های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند و مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند.

گوروئی افزود: در همان ساعات اولیه پس از این حادثه چند جلسه ستاد بحران در محل فرمانداری شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد.

وی گفت: منطقه نفتک شهرستان مسجدسلیمان به دلیل مجاورت با منطقه کوهستانی همیشه احتمال ریزش کوه در پی هر بارندگی را دارد. در این منطقه 27 مسکن در معرض تخریب جدی هستند و در مجموع 40 خانه باید در این منطقه جابجا شود.

فرماندار مسجدسلیمان تصریح کرد: با توجه به شرایط بحرانی در این منطقه و ضرورت جابجایی مردم این منطقه در حال حاضر ستاد بحران شهرستان مردم را به مکان های امن و موقت پناه داده و در داخل شهر مسجدسلیمان برای این افراد خانه اجاره کرده ایم چرا که زندگی در چادر و کانکس برای آنها سخت خواهد بود و ظرف 10 روز آینده این افراد به این خانه ها نقل مکان خواهند کرد.

گوروئی عنوان کرد: در خصوص اسکان مردم منطقه نفتک کمیته فنی در فرمانداری شهرستان مسجد سلیمان تشکیل شد که در دراز مدت تکلیف اسکان آنها مشخص شود. تعدادی زمین شناس به منطقه خواهند آمد و زمین این منطقه را ارزیابی خواهند کرد که امکان بازسازی منازل در این منطقه وجود دارد یا باید در منطقه دیگر به فکر ساخت مسکن برای این مردم بود.

وی ادامه داد: برای بازسازی یا ساخت منازل مردم منطقه نفتک مسجد سلیمان تسهیلات بلاعوض و یا با بهره 3 الی 4 درصد داده می شود.

فرماندار مسجدسلیمان خاطرنشان کرد: شهرستان مسجدسلیمان به دلیل توپوگرافی خیلی زمین مسطح برای ساخت و ساز ندارد و متاسفانه طی 40 سال گذشته قانونی یا غیر قانونی ساخت و سازهای غیرفنی بسیاری در این شهرستان صورت پذیرفته است.

وی اظهار داشت: 5 منطقه در شهرستان مسجدسلیمان طی 20 سال گذشته به دلیل قرار داشتن در منطقه نفت و گاز این شهرستان از سوی شرکت نفت و گاز اجازه ساخت و ساز و مرمت ندارند و بافت این مناطق بسیار فرسوده است.

گوروئی گفت: ما از شرکت نفت خواسته‌ایم که هرچه زودتر تکلیف منطقه را مشخص کنند و حتی در این خصوص چند بار با مسئولان این شرکت تشکیل جلسه داده ایم. مسئولان شرکت نفت قول داده اند که بزودی نتیجه را اعلام کنند تا ما نیز مجوز مرمت و ساخت و ساز را به مردم این مناطق بدهیم.

فرماندار مسجدسلیمان عنوان کرد: البته با پیگیری های دولت در سنوات گذشته بخشی از مردم این مناطق به دلیل آلودگی نفت و گاز جابجا شدند. سال 93 نیز 310 واحد جابجایی شد و 195 واحد دیگر نیز باید جابجا شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 5 اسفند 1396، کدخبر: 597057، www.ilnanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
امیدواریم در جهت رسیدگی هرچه سریع تر به این مردم اقدام شود تا آنان هرچه زود تر به زندگی عادی خود ادامه دهند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
اماده این پس مشکل مردم رو رفع کنید کجا اماده این تو خونه هاتون ؟ م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین