پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۸۴۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
گزارش‌های منتشر شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد که در سال 96، هزار و 463 مورد ازدواج دختران زیر 15 سال ثبت شده است. محمدرضا بادامچی نماینده تهران در مجلس در حالی که بر عوامل فرهنگی مؤثر بر ازدواج زودهنگام دختران تأکید می‌کند، به اعتمادآنلاین می‌گوید: «ما همیشه گفته‌ایم که مخالف ثبت ازدواج برای دختران زیر 15 سال هستیم و آمارهایی که در این مورد منتشر می‌شود تأسف‌آور است اما برای اصلاح این وضعیت فقط خواست و اقدام نماینده‌های مجلس کافی نیست.»

شعارسال:گزارش‌های منتشر شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد که در سال 96، هزار و 463 مورد ازدواج دختران زیر 15 سال ثبت شده است. محمدرضا بادامچی نماینده تهران در مجلس در حالی که بر عوامل فرهنگی مؤثر بر ازدواج زودهنگام دختران تأکید می‌کند، به اعتمادآنلاین می‌گوید: «ما همیشه گفته‌ایم که مخالف ثبت ازدواج برای دختران زیر 15 سال هستیم و آمارهایی که در این مورد منتشر می‌شود تأسف‌آور است اما برای اصلاح این وضعیت فقط خواست و اقدام نماینده‌های مجلس کافی نیست.»

او ادامه می‌دهد: «موضوع ازدواج کودکان یک مسئله فقهی، فرهنگی و اقتصادی است. در مورد ابعاد فقهی این موضوع به کمک علما و فقها نیاز داریم چون به هر حال عده‌ای با اتکا بر مسائل فقهی با بالا بردن سن ازدواج برای دختران مخالف هستند. در مورد ابعاد فرهنگی موضوع هم باید نهادهای فرهنگی کاری کنند که این موضوع قبح پیدا کند و تجاوز به حریم این کودکان از نظر فرهنگی یک عمل قبیح محسوب شود.»

بادامچی بیشتر ازدواج‌های این چنینی را مربوط به مهاجران و حاشیه‌نشین‌ها می‌داند و می‌گوید: «طبق آمارهایی که ما به دست آورده‌ایم بسیاری از این ازدواج‌ها در خانواده‌هایی است که پدر ایرانی ندارند یا خانواده از وضعیت بد سرپرستی رنج می‌برد. اغلب این دست ازدواج‌ها در مناطق حاشیه‌نشین تهران اتفاق می‌افتند و این نشان می‌دهد که مشکلات اقتصادی و اجتماعی باعث بروز این پدیده می‌شوند و خانواده‌های عادی به چنین اقدامی دست نمی‌زنند. به همین دلیل هم فکر می‌کنم باید با دیدی کلان به مشکلات اقتصادی و اجتماعی که زیر پوست تهران و شهرهای دیگر وجود دارد نگاه شود.»

بادامچی ادامه می‌دهد: «ما بارها در مورد اصلاح قانون ازدواج نشست برگزار کرده‌ایم، بارها به نهادهای مختلف نامه نوشته‌ایم. همکاران ما در فراکسیون زنان هم با قوت پیگیر این مسئله هستند اما همانطور که گفتم به همراهی و کمک نیاز دارند. امیدوارم که همه به اهمیت این مسئله پی ببرند و برای حفظ حریم کودکان کاری کنند.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار 8اردبیهشت 97، کدخبر: 794243،www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
در شهری مانند تهران بسیار عجیب است که چنین چیزی وجود داشته باشد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
وقتی در تهران تاسف باره خودتون ببینید در بقیه شهر ها و شهرستان ها و روستا ها چه خبره
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
بیشتر شبیه به یه فاجعه انسانیه تا یک اتفاق تاسف اور
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
واقعا مسخرس که کودکان رو مجبور به ازدواج میکنن
این کار دور از اسلام و انسانیته
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
من شنیدم که این امار در مشهد سر به فلک کشیده و هیچ کس هم جلوشو نمیخواد بگیره انگار
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
تو تهران و کلی از حاشیه های شهرهای دیگه
ا.ف۷۵
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین