پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۹۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
هنوز در ابتدای سال جدید هستیم و ۱۱ ماه دیگر قرار است این شعار کلیدی و سرنوشت ساز یعنی "حمایت از کالای ایرانی" برای کشور سرلوحه و سرمشق دولت و ملت باشد.

شعار سال: محمد اسماعیلی دهقی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی به موضوع ظرافت‌های رسانه‌ای طرح شعار امسال پرداخته که در ادامه می‌خوانید:

هنوز در ابتدای سال جدید هستیم و 11 ماه دیگر قرار است این شعار کلیدی و سرنوشت ساز یعنی "حمایت از کالای ایرانی" برای کشور سرلوحه و سرمشق دولت و ملت باشد بنابر این خوب است همه رسانه ها و دستگاه های تبلیغاتی برای استفاده بهینه از این شعار به این نکات توجه کنند :

توجه داشته باشیم که شعار "حمایت از کالای داخلی" بخشی از نقشه راهی است که سالهاست مقام معظم رهبری در پی تدوین و ترسیم آن هستند و این نقشه همان بحث اصلی یعنی "اقتصاد مقاومتی" است و نباید اجازه دهیم که بحث حمایت از کالای داخلی موضوع اصلی یعنی اقتصاد مقاومتی را در حاشیه قرار دهد .

لازم است دقت کنیم که در مورد اقتصاد مقاومتی تا کنون هزاران صفحه کار علمی و پ‍ژوهشی در موسسات و سازمان های مختلف انجام شده است که اکنون وقت عملیاتی کردن و پیاده سازی این پ‍ژوهش ها است و غفلت رسانه ها باعث میشود که این نقشه راه از کانون توجهات خارج شده و کم رنگ شود .

استفاده پیش از اندازه از این عبارت بدون دقت و تدبر و همچنین بدون پرداختن به اصول و مبانی در آینده نزدیک به لحاظ روانی موجب دلزدگی و پس زدگی مخاطب میشود و اهمیت خود را از دست خواهد داد

به عبارت ساده تر بحث حمایت از کالای ایرانی در بر گیرنده و شامل ده ها محور کلیدی و مهم است که این محور ها باید به درستی توسط صاحبنظران تدوین و در مورد تک تک این محور ها بحث های مبسوط و مفصلی در دستور کار رسانه ها و دستگاه های اجرایی قرار گیرد

پخش گزارش های سطحی و مردمی باید به لحاظ فضا سازی تبلیغاتی در دستور کار رسانه ها قرار گیرد ولی از آن مهم تر استفاده از بهترین و با سواد ترین اساتید حوزه اقتصاد در جهت تبیین و توضیح ابعاد این شعار اساسی است.

این امری طبیعی است که وقتی خبرنگار و گزارشگر رسانه ملی به ناگهان در مقابل مردم کوچه و خیابان ظاهر میشود و در مورد حمایت از کالای داخلی سوال میکند جواب های مشابه و کسل کننده ای دریافت میکند که پخش مداوم آن نتیجه خوشایندی را در پی نخواهد داشت.

افشای ماهیت تفکر نئولیبرالیست ها در خصوص ترویج وابستگی و تئوری های ترجمه شده در این زمینه که متاسفانه در برخی از متون دانشگاهی در حال تدریس است باید در دستور کار رسانه ها قرار گیرد تا معلوم شود صاحبان این تفکرات التقاطی که هم اکنون اقتصاد کشور را با مشکل مواجه کرده اند چه کسانی هستند.

چه بسیار مسئولینی که با ریش و تسبیح و انگشتر عقیق مسئولیت های خطیری را در این 40 سال بر عهده داشتند و با پیروی از نسخه های وارداتی ، اقتصاد کشور را دچار مشکلات عدیده کرده و هم اکنون نیز کسی از آن ها هیچگونه بازخواستی نمی کند.

کلام آخر این که ذهن پویا و خلاق نسل جوان را نمی شود با مباحث سطحی و کم عمق اقناع کرد و لازم است به منظور ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه و حمایت واقعی از تولیدات داخلی از حد اکثر ظرفیت های موجود در زمینه های مختلف استفاده کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 29 فروردین 97 ، کد مطلب: 1702868، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
شعار سالی که توسط رهبری امسال انتخاب شد میتواند سرلوحه همه کار های ما در سال جدید قرار بگیرند به شرطی که انگیزه لازم باشد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
شعار سال فقط برای مردم نیست و دولتمردان هم باید از اینشعار طبعیت کنن تا مردم هم استقبال کنن
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین