پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۱۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷
نماينده مردم سمنان، مهدي شهر و سرخه در مجلس شوراي اسلامي گفت : تحقق شعار حمايت از کالاي ايراني فرابخشي و مربوط به تمام بخش‌هاي حاکميتي است.

شعار سال: احمد همتي افزود : براي تحقق اين شعار نبايد فقط از بخش دولتي انتظار داشت و هر سه قوا و تمام بخش‌هاي حاکميتي براي تحقق آن رسالت‌هاي خود را دارند.

وي با تاکيد بر اين که مخاطب شعار سال فقط دولت نيست، خاطرنشان کرد: حمايت از کالاي ايراني فرآيندي است که منحصر به دولت نيست و همه قوا براي عملياتي شدن آن تکاليفي دارند.

وي يادآور شد : از آنجا که تحقق شعار حمايت از کالاي ايراني با مباحثي مانند روابط داخلي و خارجي، عدالت اجتماعي، اقتصادي و سياسي مرتبط است، اجراي درست قوانين داخلي و مناسبات بين‌المللي در کنار هم بيشترين تاثير را در اجراي شعار سال دارد.

همتي ادامه داد : مهمترين دستاورد تحقق شعار سال در حمايت از کالاي ايراني، زمينه براي تحقق عدالت در کشور و توليد کالاهايي باکيفيت و رقابت‌پذير با مشابه خارجي است.

نماينده مردم سمنان ، مهدي شهر و سرخه در مجلس شوراي اسلامي ، حمايت از کالاي ايراني را به اقتصاد مقاومتي وابسته دانست و گفت: مهمترين ويژگي هاي اقتصاد مقاومتي مانند درون‌زا بودن يعني لزوم نقش‌آفريني تمام بخش‌هاي داخلي در چارچوب قوانين و برون‌گرايي مانند رفع مشکلات ارتباطي بين‌المللي در اقتصاد مقاومتي، با تحقق شعار حمايت از کالاي ايراني گره خورده است.

وي اتکا به علوم دانش بنيان را ديگر اصل اقتصاد مقاومتي برشمرد که در مسير تحقق شعار امسال نقش مهم دارد و تاکيد کرد : استفاده از علوم روز دنيا با استفاده از دانش جوانان بايد سرلوحه اقدامات در حمايت از کالاي ايراني باشد.

همتي تاکيد کرد : عدالت اجتماعي به عنوان ديگر اصل اقتصاد مقاومتي در مسير اجراي حمايت از کالاي ايراني به اين شکل بايد اجرايي شود که با تمام توان بايد از رانت، قاچاق و باندبازي در عرصه اقتصاد جلوگيري شود.

وي بيان داشت : تمام بخش هايي که در کشور داراي جايگاه و تاثير در بين مردم هستند در کنار دولت و حاکميت بايد در تحقق شعار حمايت از کالاي ايراني براي تقويت توليد داخلي ايفاي نقش کنند.

سال 97 از سوي رهبر معظم انقلاب سال حمايت از کالاي ايراني نامگذاري شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا ، تاریخ انتشار 10 فروردین 97، کدمطلب: 120180330091800848 ، www.aryanews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
شعار سال امسال کاملا متفاوت از سال های گذشته انتخب شده است ؛ جدا از جریان های سیاسی باید همه به آن عمل کنند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
اگه در زمینه اقتصادی سیاسی بازی در نیاریم سبب میشه به مردم فشار کمتری بیاد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین