پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۱۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
مدیرکل دفتر حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی گفت: ۳۵ هزار مورد تغییر کاربری‌ سال گذشته توسط مأموران حفظ کاربری و مأموران سازمان جهاد کشاورزی شناسایی شد.
شعار سال: مدیرکل دفتر حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی گفت: ۳۵ هزار مورد تغییر کاربری‌ سال گذشته توسط مأموران حفظ کاربری و مأموران سازمان جهاد کشاورزی شناسایی شد.

اصغر رفیعی عصر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با برنامه‌های سازمان امور اراضی به‌منظور یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی اظهار داشت: آیین‌نامه و قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در پایان سال 95 ابلاغ‌ و در دستور کار است.

وی افزود: کارگروه ملی برای یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی پیش‌بینی‌شده که همه دستگاه‌های ذی‌ربط زمین عضو آن هستند و کارگروه‌هایی نیز در سطح استانی و شهرستانی پیش‌بینی‌شده که در جهت جلوگیری از خرد شدن و تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی فعال‌شده‌اند.

مدیرکل دفتر حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی با اشاره به اینکه شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بعدی که نیاز داشته در سال 96 ابلاغ‌شده و این کارگروه‌ها اکنون فعال‌شده‌اند، عنوان کرد: راهکار اساسی ما نیز برای این کار که وزیر جهاد کشاورزی در ابتدای سال خواسته سنددار کردن اراضی کشاورزی  است که در دستور کار سازمان امور اراضی قرارگرفته است.

وی بیان کرد: برای یکپارچه‌سازی اراضی نیز برنامه‌هایی داریم که به‌مرور ابلاغ می‌کنیم و امتیازات ویژه‌ای نیز برای این اقدام در نظر گرفته‌شده که ابلاغ‌شده به استان‌ها و استانداری‌ها هم موظف شده‌اند در این زمینه همکاری و پشتیبانی لازم را در مورد یکپارچه‌سازی اراضی و جلوگیری از خرد شدن اراضی به عمل‌آورند.

رفیعی گفت: نواقصی در آیین‌نامه بند (ز) وجود داشت که در جهت رونق گردشگری فعالیت‌هایی نیاز است که در دولت باید دنبال و مصوب شود اما اکنون مصوبه‌ای وجود ندارد، بیشترین میزان تغییر کاربری‌ها متعلق به استان‌های شمالی و مازندران است و کلان‌شهرها هم به همین نسبت تغییر کاربری دارند اما در کل اکنون استان‌هایی همچون قزوین، زنجان، البرز و در استان تهران و کلا استان‌هایی که خوش آب‌وهوا هستند تغییر کاربری بالا است و نمی توانیم بگوییم که استان خاصی تغییر کاربری دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد تغییر کاربری‌هایی که در سال گذشته توسط مأموران حفظ کاربری و مأموران سازمان جهاد کشاورزی شناسایی کردیم حدود 35 هزار مورد در کشور بوده است، بیان کرد: بخش عمده این شناسایی‌ها با اطلاع به‌موقع مأموران گشت و راهنمایی به حالت سابق برگشته و یا از ادامه کار جلوگیری به‌عمل‌آمده و درواقع نقش پیشگیری را گشت‌ها داشته‌اند.

مدیرکل دفتر حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی بابیان اینکه گشت حفظ کاربری در جهت مقابله نیست بلکه در جهت مشاوره است، گفت: هر کشاورزی، تولیدکننده و سرمایه‌گذاری که با سامانه 131 تماس بگیرد راهنمایی می‌شود و اگر تغییر کاربری غیرمجازی نیز اتفاق می‌افتد با توجه به اهمیت موضوع و حفظ اراضی کشوری و تأکید بر امنیت غذایی کشور و جلوگیری از تخریب زمین به‌عنوان بستر تولید تقاضا داریم به این سامانه اطلاع دهند تا در اسرع وقت اقدام لازم انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه به‌عنوان وزارت جهاد کشاورزی ازنظر ما هیچ فردی در اولویت نیست و فرقی نمی‌کند که چه کسی تغییر کاربری می‌دهد، تصریح کرد: اتفاقاً در بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های ما باید با افرادی برخورد شود که شغلشان کشاورزی نیست نه با آن کشاورزی که برای سرکشی و مراقبت از زمین‌های خود مجبور به احداث یک بنا است پس اگر موردی وجود داشته باشد تأکید می‌کنیم که اطلاع داده شود تا در اولین فرصت استاندار لرستان برای اجرای قانون پیگیری کند و در این راستا اگر تغییر کاربری تا سال 85 بوده جریمه و اگر از سال 85 به بعد بوده قلع‌وقمع خواهد شد.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
این تغییر کاربری ها واقعا در نهایت به ضرر محیط زیست ایران منجر میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین