پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۱۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
در حالی‌ که تعداد حملات گاه‌وبیگاه رژیم اسرائیل به خاک سوریه و پایگاه‌های نظامی این کشور طی یک سال گذشته افزایش بسیاری داشته است، بسیاری این حملات را نشانه‌هایی از آمادگی اسرائیل برای حمله به ایران در صورت لزوم می‌دانند؛ اما «ایهود اولمرت»، نخست‌وزیر پیشین رژیم اسرائیل به ناتوانی اسرائیل در حمله هوایی و موشکی به ایران اعتراف کرده است.
شعارسال: در حالی‌ که تعداد حملات گاه‌وبیگاه رژیم اسرائیل به خاک سوریه و پایگاه‌های نظامی این کشور طی یک سال گذشته افزایش بسیاری داشته است، بسیاری این حملات را نشانه‌هایی از آمادگی اسرائیل برای حمله به ایران در صورت لزوم می‌دانند؛ اما «ایهود اولمرت»، نخست‌وزیر پیشین رژیم اسرائیل به ناتوانی اسرائیل در حمله هوایی و موشکی به ایران اعتراف کرده است.

 شب گذشته در آخرین نمونه از حملات هوایی اسرائیل به خاک سوریه، یک پایگاه ارتش سوریه در نزدیکی شهر «سلحب» که تیپ 47 در آن قرار داشته، مورد هجوم واقع شد که بنا به ادعای منابع خبری وابسته به معارضان، مقر اصلی شبه‌نظامیان وابسته به ایران در سوریه است.

هنوز آمار دقیقی از تلفات این حملات گزارش نشده و منابع مختلف، اعدادی از 40 تا 60 و برخی 100 کشته و زخمی را در این خصوص ذکر کرده‌اند.

برخی تحلیلگران تعدد حملات اخیر رژیم اسرائیل به خاک سوریه را صرف‌نظر از هراس این رژیم از ایجاد پایگاه توسط ایران در خاک سوریه، نشانه‌هایی از آزمون‌ وخطای رژیم اسرائیل برای حملات ضروری و احتمالی آینده به ایران می‌دانند؛ شایعه‌ای که چندی پیش از پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان ایران منتشر شده بود، نیز به نظر این دست از تحلیلگران در راستای همین موضوع است.

اما «ایهود اولمرت»، نخست‌وزیر پیشین رژیم اسرائیل که روز گذشته در کنفرانس «جروزالم پست» در نیویورک سخنرانی می‌کرد، به موضوع حمله اسرائیل به رآکتور هسته‌ای سوریه در سال 2008 زمانی خود در پست نخست‌وزیری بود نیز اشاره کرد.

وی به راحتی بیان کرد: نمی‌توانیم آنچه ما با سوریه انجام دادیم، در مورد ایران نیز انجام دهیم. سوریه تقریباً به ما نزدیک است، یک زیرساخت هسته‌ای و یک رآکتور هسته‌ای داشت و همه‌ چیز به همین خلاصه می‌شد. وقتی این رآکتور از میان رفت همه توان هسته‌ای آن‌ها از بین رفت تا آنکه آن‌ها تصمیمی به ساخت یک رآکتور دیگر گرفتند که چندین سال به طول انجامید.

وی ادامه داد: در ایران وضعیت به‌کل متفاوت است. اول این‌که فاصله بسیار طولانی‌تر است. دوم زیرساخت‌ها در مکان‌های متفاوتی پراکنده هستند، به ‌ویژه در زیرزمین. توان اسرائیل برای از بین بردن قدرت هسته‌ای ایران بسیار پایین‌تر است و نیازمند ظرفیت‌های متفاوتی برای این کار هستیم.

وی بیان کرد: وقتی من نخست‌وزیر بودم اسرائیل بسیاری از کارهای غیرمتعارف ازنظر هر استانداردی را انجام می‌داد تا زیر تهدید یک ایران هسته‌ای نباشد؛ کارهایی که شما تا سال‌های سال از آن‌ها نخواهید شنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع صلح اسرائیل و فلسطین بیان کرد: اگر بین اسرائیل و دولت خودگردان فلسطین صلح برقرار شود، میان اسرائیل و ده کشور عربی دیگر صلح خواهد بود و تل آویو پایتخت خاورمیانه می‌شود و همه سرمایه‌ها در منطقه به سمت تل آویو خواهد آمد.

اولمرت گفته: بسیاری از اعراب ظرفیت و قدرت اسرائیل را می‌بینند و می‌خواهند بخشی از خاورمیانه‌ای باشند که اسرائیل آن را رهبری می‌کند؛ اما برای این کار منتظر صلحی میان اسرائیل و فلسطین هستند. بدون توافق صلح حاضر به روابط آشکار با اسرائیل نیستند، در نتیجه صلح با فلسطین نه‌ تنها برای ثبات و امنیت در مرزهای ما و همسایگان بلکه برای توسعه اقتصادی و سیاسی ضرورت فراوان دارد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری تحلیلی  تابناک، تاریخ انتشار10 اردیبهشت 97، کدخبر: 794847 ،www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
اسرائیل از همان اول هم مشخص بود که توانایی حمله به ایران را ندارد ؛ این کشور بسیار کوچک تر از آن است که ایران را تهدید کند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
اسرائیل باید بپذیره که واقعا توانایی برخورد با ایران رو نداره
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
اسرائیل مگه چقدر قدرت یا جمعیت داره که بخواد با ایران مقابله کنه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
اسرائیل در اندازه ای نیست که بخواهد ایران را هدف قرار دهد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین