پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته آسم در میان کودکان و نوجوانان حدود 11 درصد و در بین بزرگسالان حدود نه درصد شیوع دارد.

شعار سال: مهدی نجمی رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت در نشست خبری بیست‌ و یکمین همایش سالیانه روز جهانی آسم که در مرکز طبی‌ کودکان برگزار شد، اظهار کرد: امسال در آخرین سال تدوین سند ملی بیماری آسم و COPDهستیم ما باید این سند را بازنگری کنیم؛ برای بازنگری این سند علاوه بر همکارانمان در حوزه‌های مختلف وزارت بهداشت از جمله معاونت درمان باید از مشارکت سایر ذی‌نفعان خارجی مانند شهرداری، صدا و سیما، آموزش و پرورش و سازمان غذا و دارو هم استفاده کنیم زیرا کنترل بیماری‌های مزمن تنفسی به تنهایی از دست وزارت بهداشت ساخته نیست.وی بیان کرد:‌ ما همچنین باید خدمات تشخیص و درمان بیماری آسم را استانداردسازی کنیم؛ تشخیص بیماری آسم سخت است همچنین در برخی مواقع با وجود تشخیص درست درمان مناسب انجام نمی‌شود یا درمان خودسرانه قطع می‌شود. هدف از درمان بیماری آسم کنترل این عارضه و پیشگیری از حملات آسم است.

رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت گفت: ما یک برنامه سطر بندی شده برای تشخیص و کنترل آسم داریم بهورزان و پزشک خانواده بخشی از خدمات تشخیص و درمان آسم را انجام می‌دهند؛ ما علاوه بر گاید لاین پزشک یک دستورالعمل را هم برای بهورز تعیین کرده‌ایم بخش دیگری از خدمات‌مان را متخصصان به عهده می‌گیرند.

نجمی درباره پیمایش کشوری افزود: ما با همکاری مرکز تحقیقات آسم و آلرژی و دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور در مورد شیوع آسم پیمایش کشوری را انجام دادیم؛ این پیمایش در دو گروه سنی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان انجام می‌شود، دو پرسشنامه استاندارد بین المللی(پرسشنامه ایساک) برای کودکان و نوجوانان وICRSHبرای بزرگسالان در این پیمایش مطرح شده است؛ طبق بررسی های صورت گرفته شیوع آسم در کودکان و نوجوانان حدود 11 درصد و در بزرگسالان حدود 9 درصد است.

وی تأکید کرد: ما تلاش می‌کنیم که همه مردم را نسبت به ماهیت بیماری آسم آگاه کنیم بنابراین برنامه‌هایی را برای عموم مردم برگزار می‌کنیم همچنین کلاس‌های آموزشی را هم برای گروه‌های در معرض خطر مانند افرادی که به واسطه شغل‌شان در معرض بیماری آسم قرار دارند برپا می‌کنیم.

حضور مراقبان سلامت و مربیان بهداشت مدارس در برنامه‌های روز جهانی آسم

در ادامه دلارام بابایی مراسم دبیر همایش اظهار کرد: انجمن آسم و آلرژی مسئولیت‌های اجتماعی فراوانی دارد ما برنامه‌های آموزشی متعددی را برای آموزش خانواده‌های ترتیب دادیم؛ از جمله برنامه‌های ما برای روز جهانی آ‌سم می‌توان به گذرگاه سلامت و فراخوان مسابقه نقاشی و عکاسی به مناسبت این روز اشاره کرد، ما به مناسبت روز آسم آموزش‌هایی را به مراقبان سلامت و مربیان بهداشت مدارس می‌دهیم.

وی گفت: انجمن ‌آسم و آلرژی در کنار برنامه‌های ترتیب داده شده برای روز جهانی آسم، برنامه‌هایی را هم برای آموزش بیماران آسمی و تکنیک‌های مصرف صحیح دارو در نظر گرفته است.

در ادامه مراسم نجمی درباره برنامه‌ ایراپن گفت:‌ این برنامه درمورد چهار بیماری قلبی و عروقی،‌ سرطان،‌ دیابت و تنفسی در چهار شهرستان اجرا می‌شود؛ بیماری آسم کشنده نیست بلکه ناتوان کننده است ما در این بیماری اغلب بستری‌های طولانی مدت نداریم مگر در مورد حملات شدید یا همراهی آسم با بیماری‌های دیگر.

در ادامه مراسم معین با بیان اینکه در گذشته آسم‌های مرگبار داشتیم، یادآور شد: الان حدود 5 تا 15 درصد آسم‌ها شدید و غیرقابل درمان هستند؛ در ایران بیشتر آسم‌ها متوسط و شدید کنترل شده هستند؛ انجمن آسم و آلرژی تاکنون 60 کنفرانس آ‌موزشی برای خانواده‌ها برگزار کرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فانا، تاریخ انتشار 9 اردیبهشت 97 ، کد مطلب:13543،www.phana.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین