پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۰۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴
نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف مرتب شوینده‌ها روی سلامت ریه‌ها تاثیر دارد که با استعمال روزانه یک بسته سیگار برابری می‌کند.

 شعارسال: کارشناسان نروژی هشدار دادند که استفاده از اسپری‌های شوینده‌ و پاک‌کننده همچون مصرف روزانه ۲۰ نخ سیگار برای سلامت ریه‌ها ضرر دارد.

در این بررسی بیش از ۶۰۰۰ نفر برای یک دوره ۲۰ ساله تحت کنترل قرار گرفتند و مشخص شد این افراد به ویژه زنان پس از استفاده طولانی مدت از محصولات شوینده دچار مشکلات حائز اهمیتی می‌شوند.

کارشناسان نروژی به افراد توصیه کرده‌اند باید از مصرف مرتب این محصولات شوینده خودداری کرده و آنها را با آب و پارچه‌های میکروفایبر جایگزین کنند.

به گفته کارشناسان در حالیکه تاثیرات کوتاه مدت استفاده از شوینده‌های شیمیایی در خطر بروز بیماری آسم به خوبی مورد بررسی قرار گرفته اما در رابطه با تاثیرات طولانی مدت آن اطلاعات چندانی وجود ندارد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، محققان معتقدند این محصولات شیمیایی به تدریج به مجاری تنفسی آسیب وارد می‌کند و ممکن است با افزایش سن میزان تحلیل رفتن عملکرد ریه‌ها را تسریع کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:  28بهمن 1396، کدخبر: 755558،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
باید در هنگام استفاده از این مواد احتیاط و دقت لازم را به عمل آورد تا مبادا آسیب جدی به ریه ها و شش ها برسد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
چقدر روزانه چیزای بدتر از سیگار داریم و بهمون ضرر میزنن و بهشون حواسمون نیست! ادم باید نقش رسانه ها رو اینجور جاها بفهمه واقعا
ا.ف75
ناشناس
United States
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
مواد شوینده
نویز ها
الودگی هوا
الودگی اب
الودگی صوتی
الودگی گوشت
...
اگه کسی امروزه سرطان نگیری واقعا معجزست
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین