پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۲۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۶
مایک پامپئو، وزیر امور خارجه جدید دولت دونالد ترامپ، در ابتدای فعالیت خود در این سمت، به منطقه غرب آسیا سفر کرده تا در ضیافت کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی، اهداف متعددی را همسو کرده و پیش ببرد که در این میان، پنج محور از اهمیت ویژه برخوردار است.

شعارسال: سید مرتضی موسوی، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا درباره سفر وزیر امور خارجه جدید آمریکا به منطقه نوشت: این سفر به اهمیت منطقه برای آمریکا برمی‌گردد و در جریان آن، چند مسأله مورد بررسی قرار گرفته است:

۱ - اختلاف سعودی‌ها با قطر، سعودی‌ها اخیراً حملات لفظی خود را علیه قطر تشدید کرده بودند و آمریکا به‌صراحت تأکید کرده که خواستار تشدید تنش داخلی میان کشور‌های عضو شورای خلیج فارس نیست و باید فتیله اختلافات را پایین بکشند.

۲ - مسأله یمن (وزیر امور خارجه آمریکا بعد از جلسه با عادل الجبیر بر ضرورت پایان جنگ در یمن تأکید کرد. شاید بتوان ترور شهید "صالح الصماد" و تلاش سعودی‌ها برای ترور رهبران انصارالله یمن را در راستای استراتژی "جنایت بزرگ" آل‌سعود مبنی بر زدن ضربات شدید و پیروزی‌های ظاهری در این کشور پیش از پایان جنگ و نشستن بر میز مذاکرات ارزیابی کرد؛ راهبردی که دقیقاً مشابه آن را رژیم اسرائیل با رقم‌زدن فاجعه قانا و کشتار غیرنظامیان اعمال کرد.

۳ - مسأله سوریه و تلاش برای باج‌گیری از آل‌سعود اعم از کمک مالی یا جایگزینی نیرو‌های نظامی این کشور در شمال سوریه تحت عنوان ناتو عربی

۴ - روابط اعراب با رژیم اسرائیل و تلاش برای انتقال آن از فاز محرمانه به فاز اجرایی و علنی

در همین راستا آمریکا خواستار فشار مستقیم سعودی‌ها بر فلسطینیان با هدف دست‌کشیدن از مسأله بازگشت آوارگان به اراضی اشغالی، متوقف‌ساختن راهپیمایی بازگشت، فشار بر طرف فلسطینی به‌منظور پذیرش مسأله طرح خطرناک رژیم اشغالگر قدس برای انضمام مناطق اشغالی سال ۱۹۶۷ میلادی و همچنین شهرک‌های غیرقانونی ایجادشده در کرانه باختری فلسطین به عنوان اراضی رژیم جعلی صهیونیستی و همچنین فشار بر گروه‌های مقاومت فلسطینی برای خودداری از پاسخ به حملات و تجاوز‌های روزانه اسرائیل شده‌اند.

۵ - مهار جمهوری اسلامی ایران

در همین راستا طرح‌های مشترک میان رژیم اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی برای مهار جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. انتخابات پارلمانی در عراق و لبنان به عنوان دو کشور عضو محور مقاومت که اخیراً شاهد دور جدیدی از دخالت‌های عربستان سعودی، امارات متحده عربی و سایر کشور‌های هم‌پیمان ائتلاف عبری-غربی برای تأثیرگذاری بر آن‌ها از طریق یارگیری‌ها و صرف هزینه‌های کلان مالی بوده‌ایم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت افکارنیوز، تاریخ انتشار: 10اردیبهشت1397 ، کدخبر: 738179: www.afkarnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
موضوع ایران همیشه اولویت کاری ایشان خواهد بود ؛ سیاست های جنگ طلبانه کابینه ترامپ این کشور هارا تهدید میکند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین