پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۶۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵
رئيس اداره امور قرآني اداره‌كل تبليغات اسلامي استان قم گفت: نفوذ فرهنگ بيگانه و غربي و مدگرايي فاصله از عدالت مهدوي و قرآني را به همراه دارد كه براي جامعه ضرر و خطر است.

شعار سال: حجت‌الاسلام جواد عظیمی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: عدالت مهدوی در حقیقت همان عدالت نبوی است که در قرآن تعریف و ترسیم شده و ماحصل همه این موارد در روایت متعدد ذکر شده است.

وی خاطرنشان کرد: عدالت مهدوی یعنی آنچه برای خود می‌پسندیدیم برای دیگران نیز بپسندیم و بین خود و دیگران تفاوتی نگذاریم و در عدالت مهدوی سرمایه‌داری و تفاوت طبقه‌های ضعیف و قوی معنا و جایگاه ندارد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه همه در عدالت مهدوی از یک میزان و حد مساوی خدمات اجتماعی برخوردار هستند گفت: در این جامعه افراد از منافع یکسان بهره می‌برند و رشوه‌خواری وجود ندارد. در روایت است که فرد نیازمند در جامعه مهدوی بدون آنکه اظهار عجز کند می‌تواند به طور مستقیم از برادر دینی کمک بگیرد.

وی عنوان کرد: در جامعه مهدوی طبقه‌بندی اقشار جامعه معنا ندارد همه در کنار یکدیگر هستند یعنی فرهنگ دستگیری از دیگران را برای خود افتخار و عزت می‌دانند و آنچه برای خود می‌پسندد برای دیگران نیز بپسندد.

عظیمی با بیان اینکه نفوذ فرهنگ بیگانه و غربی و مدگرایی فاصله از عدالت مهدوی و قرآنی به همراه دارد که برای جامعه ضرر و خطر است گفت: این امر تهدیدی برای پیشبرد اهداف انقلاب و مقاصد اسلام است. باید در نظر داشت منتظر ظهور حضرت خود را مهیا و آماده می‌کند.

وی ادامه داد: کسی که خود را آماده ظهور حضرت می‌کند قلب، وجود و درون خود را با دستورات دین و شرع مقدس اسلام تطبیق می‌دهد. منتظر واقعی درصدد است که جامعه را برای پذیرش حضرت آماده کند که کمک به همنوعان، پرهیز از اسراف، تجمل‌گرایی، رعایت حقوق دیگران، حق‌گرایی و پیاده‌سازی عدالت مهدوی از جمله شاخصه‌های ضروری در این زمینه است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد: در درجه اول انتظار از دولتمردان و افراد دارای پست و منصب این است که عدالت‌خواهی و عدالت‌گستری به طور کامل اجرا شود.

وی با بیان اینکه بیعت با حضرت این است که خود را به درجه‌ای برسانیم که نام ما از منتظران و پیروان راه حضرت باشد گفت: پیروی بی‌چون و چرا از ولایت و امامت مهمترین مسئله در زمینه بیعت با امام زمان(عج) است و اینکه فرد خود را به حبل الله و ریسمان الهی متصل بداند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 12 اردیبهشت 97، کد مطلب: 13970211000782: www.qom.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین