پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۸۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
تحقیقی جدید نشان می دهد قطب های کره زمین جابه جا نمی شوند، بلکه با توجه به تغییراتی که هزاران سال قبل روی داده، فقط تکان می خورد.

شعارسال: ضعیف شدن تدریجی حوزه ژئومغناطیسی کره زمین این نگرانی را به وجود آورده که احتمالا قطب های زمین جابجا شود. اما اکنون تحقیقی جدید نشان می دهد حوزه مغناطیسی زمین تغییر چندانی نداشته است.

تحقیق مذکور در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences today منتشر شده و در آن محققان حوزه مغناطیسی فعلی را که از گداخته شدن هسته زمین ایجاد می شود با حوزه مغناطیسی کره خاکی در هزاران سال قبل مقایسه کردند.

آنها متوجه شدند الگوی تغییرات در زمان حاضر شباهتی به اختلال شدید حوزه مغناطیسی زمین و تغییر قطب ها در ۵۰ هزار سال قبل ندارد.

بلکه تغییرات جدید بیشتر شبیه اتفاقاتی است که در دو بازه زمانی گذشته ( ۴۹ هزار سال و ۴۶ هزارسال قبل) روی داده است. در این دو بازه حوزه مغناطیسی زمین تکان خورد اما جابجایی نداشت.

البته حتی تکان خوردن آن نیز پیامدهایی دارد. اگر روند ضعیف شدن این حوزه مغناطیسی همچنان ادامه یابد، روی مواردی مانند تجهیزات الکترونیکی مانند ماهواره های موجود در مدار زمین تاثیر می گذارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 13اردیبهشت1397 ، کدخبر: 6519580: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
قطب های زمین اگه جا به جا بشن چه اتفاقاتی میتونه بیفته؟
تاثیری روی زندگی معمول مردم داره در طولانی مدت؟
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
0
چقدر جالب مثل اینکه باید کم کم به فکر پیدا کردن یک سیاره جدید برای زندگی باشیم
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
0
قطب های زمین جابه جا نمیشوند ولی باید به فکر گرم تر شدن زمین و اب شدن یخ ها باشیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین