پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
مدير کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر گفت: استان بوشهر با وجود ۵۲ هزار و ۱۳۶ فقره گواهينامه دريانوردي که توسط اداره کل بنادر و دريانوردي استان صادر شده است، آمار بيشترين دريانورد را در بين استان‌هاي ساحلي کشور دارا است.

شعار سال: روابط عمومي سازمان بنادر و دريانوردي، محمد راستاد، مدير کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر گفت: بندر بوشهر به لحاظ طول سواحل و حجم حمل‌ونقل دريايي و تعداد دريانوردان، به عنوان يکي از شاخص‌ترين و مهم‌ترين استان‌هاي ساحلي کشور محسوب مي‌شود.

محمد راستاد اظهار کرد: استان بوشهر با وجود ۵۲ هزار و ۱۳۶ فقره گواهينامه دريانوردي که توسط اداره کل بنادر و دريانوردي استان صادر شده است، آمار بيشترين دريانورد را در بين استان‌هاي ساحلي کشور داراست.

وي بيان کرد: اين دريانوردان در ناوگان تجاري و صيادي اشتغال دارند، ضمن اين که از نظر تعداد شناور و ناوگاني که در استان بوشهر ثبت‌ شده، بيشترين ميزان آمار در کشور متعلق به استان بوشهر است، به‌ طوري‌ که تعداد موتور لنج ثبت‌ شده به ۳ هزار و ۶۸ فروند رسيده که از اين تعداد يک هزار و ۸۶۴ فروند آن بعد از سال ۸۵ به عنوان شناورهاي فعال محسوب مي‌شوند.

مدير کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر افزود: در بنادر استان بوشهر دو هزار و ۲۴۸ شناور صيادي، ۴۵۳ شناور باري فلزي، ۱۴۰ يدک‌کش، ۱۲۰ فروند کشتي صيادي، يک هزار و ۶۸۶ فروند کشتي تفريحي و دو هزار و ۵۶۶ قايق صيادي وجود دارد.

راستاد گفت: استان بوشهر در بخش صنايع دريايي نيز جزو استان‌هاي پررونق است که در طول سواحل استان حدود ۲۰ کارگاه شناورسازي داريم که ۱۵ کارگاه آن فعال است که به ساخت انواع شناور اشتغال دارند.

وي در ارتباط با حمل‌ونقل دريايي عنوان کرد: در سال‌هاي اخير استان بوشهر بيشترين سهم حمل‌ونقل دريايي کشور را داشته به‌طوري‌که در نيمه نخست امسال بنادر بوشهر با ۵۲ ميليون تن حجم تخليه و بارگيري کالا که ۴۳.۳ درصد سهم کل حمل‌ونقل دريايي کشور را در اختيار دارد و جايگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهر در ارتباط با تعاملات بين‌المللي بندر بوشهر اظهار کرد: در ماه‌هاي اخير ۳ هيأت تجاري خارجي در حوزه دريا و کشتيراني با سفر به بوشهر از ظرفيت‌هاي بنادر بوشهر ديدن کردند.

محمد راستاد افزود: مجموعه کافت شيپ (يورو گيت آلمان) مجموعه‌اي شناخته‌شده در حوزه ترمينال کانتينري اروپاست که تفاهم‌نامه همکاري با بندر بوشهر امضا کردند و اميدواريم شاهد توسعه همکاري، تعاملات و تبادلات بيشتري در اين زمينه باشيم.

وي گفت: همچنين مسوولاني از شرکت کشتيراني وان هاي تايوان به‌عنوان ششمين شرکت کشتيراني در دنيا به بوشهر سفر کردند و به همکاري و سرمايه‌گذاري در بندر بوشهر اظهار تمايل داشتند.

مدير کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر بيان داشت: همچنين هيأتي از شرکت کشتيراني‌ ام.اس.سي به عنوان دومين خط کشتيراني جهان به بوشهر سفر کردند و زمينه همکاري مساعدي براي خطوط کانتينري فراهم شد و بررسي‌هاي لازم در مورد چگونگي سرمايه‌گذاري در بندر بوشهر صورت گرفت.

راستاد در مورد زمان بندري توسعه بندر بوشهر بيان کرد: بر اساس تعهدي که داريم، موجب شد تا زمان‌بندي اجراي پروژه توسعه بندر بوشهر را به نمايش بگذاريم و اين قول را مي‌دهيم که ترمينال کانتينري نگين در زمان مقرر تکميل و به بهره‌برداري برسد، ضمن اين که تلاش داريم با فازبندي پروژه، آن را در کوتاه‌ترين زمان به اتمام برسانيم.

وي ادامه داد: با هدف تقويت زيرساخت‌هاي بندري استان اسکله‌هاي قديمي ۴، ۵ و ۶ بندر بوشهر با هزينه‌اي بالغ‌بر ۸۰ ميليارد ريال سرمايه‌گذاري تا پايان امسال نوسازي خواهند شد.

محمد راستاد اضافه کرد: همچنين تعميرات اساسي اسکله ۷ بندر بوشهر که براي ناوگان سنتي استفاده مي‌شود با ۶۰ ميليارد ريال اعتبار و تعمير اسکله شمار يک بندر مربوط به کشتي‌هاي نفت‌کش از ديگر پروژه‌هاي در دست اجرا اين اداره کل است.

مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهر بيان داشت: براي ارتقاي ايمني اسکله‌ها، سيستم‌هاي اطفاي حريق هفت بندر استان بوشهر در قالب دو پروژه بندرهاي شمالي و جنوبي به اجرا درآمده است.

محمد راستاد در ادامه افزود: در حال حاضر پروژه‌هاي آتش‌نشاني چهار بندر تکميل و سه بندر ديگر نيز تا دو ماه آينده به پايان مي‌رسد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری موج، تاریخ انتشار پنجشنبه 9 مهر 1394، کد مطلب:- : www.mojnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین