پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
وزیر راه و شهرسازی از اجرای طرح توسعه بندر امیرآباد بهشهر به عنوان یکی از برنامه‌های این وزارتخانه نام برد و گفت: با اجرای این طرح، مساحت این بندر از یک هزار و ۶۰ هکتار به ۲ هزار هکتار افزایش می‌‌یابد.

شعارسال: به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی روز پنجشنبه در بازدید از طرح توسعه بندر امیرآباد بهشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توسعه زیر ساخت ها در این بندر رغبت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری رو به افزایش است.

به گفته وی، سال گذشته ۵۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه بندر امیرآباد بهشهر در استان مازندران جذب شد.

وزیر راه و شهرسازی اتصال بندر امیرآباد به شبکه ریلی را از مهمترین مزیت های اقتصادی این بندر به نسبت بنادر دیگر کشور برشمرد و افزود: این مزیت می تواند جاذبه خوبی برای سرمایه گذاری، توسعه صادرات و واردات باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه های دولت تدبیر و امید برای سرمایه گذاری در بندرامیر آباد بهشهر، جذب بیشتر سرمایه گذاری در سال های آینده دراین بندر را شاهد باشیم.

آخوندی افزایش ظرفیت بارگیری از چهار و نیم میلیون تن به هفت میلیون تن، افزایش اسکله‌ها از پنج واحد به یازده واحد را از دیگر مزیت‌های بندر امیرآباد اعلام کرد.

وی آمادگی و استقبال از سرمایه گذاری بخش خصوصی در سطح کشور بویژه در حوزه حمل و نقل را از برنامه ها و ویژگی های دولت تدبیر و امید دانست و افزود: این روند حمایتی دولت می تواند در رونق و توسعه اقتصادی کشور تاثیر بسیاری بگذارد.

بندرآمیرآباد در حاشیه شرقی دریای خزر در حوزه استحفاظی شهرستان بهشهر در شرق مازندران واقع است، براساس آمارهای رسمی پارسال بیش از ۲ و نیم میلیون تن کالا از بندر امیرآباد به کشورهای آسیای مرکزی، روسیه یا داخل کشور انتقال داده شد.

همچنین بر اساس همین آمارها سال گذشته حدود نیمی از صادرات بیش از ۵۰۰ میلیون دلاری مازندران از بندر امیرآباد به خارج از کشور صادر شد.

گمرک امیرآباد علاوه بر فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، فعالیت دو پایانه مواد نفتی شامل پایانه نفتی نکاء و پایانه نفتی صدرا را به عنوان مخازن اختصاصی با ایجاد دفاتر گمرکی در این ۲ پایانه تحت پوشش دارد.

مازندران دارای چهار گمرک در شهرهای نوشهر، فریدونکنار، امیرآباد و ساری است که بیشترین حجم صادرات و واردات به این استان مربوط به بندر امیرآباد در شرق مازندران است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 9اردیبهشت1395، کدخبر: 99786: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین