پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۸۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت گفت: گرما بوی متعفن جایگاه دفن زباله سراوان را افزایش می‌دهد.

شعار سال: «اصغر خودکار» در خصوص وضعیت جایگاه دفن زباله سراوان گفت: وضعیت بد این جایگاه دفن زباله تغییر چندانی نکرده است.

وی افزود: زمانی می‌توانیم بگوئیم که وضعیت این جایگاه بهتر شده است، که سیستم تصفیه شیرابه سراوان در آن راه‌اندازی شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت ادامه داد: با گرم‌تر شدن هوا شاهد تبخیر بیشتر رطوبت پسماندهای‌تر خواهیم بود و به طبع بوی تعفن این جایگاه نیز بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: زاد و ولد حشرات موذی و افزایش جمعیت مگس از دیگر شواهد ناخوشایندی است که بر اثر گرم شدن هوا در این جایگاه شاهد خواهیم بود.

خودکار با بیان این‌که گرما، شیرابه‌های جایگاه دفن زباله را غلیظ‌تر و خطرناک‌تر می‌کند، تصریح ‌کرد: این مواد خطرناک به رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت می‌ریزد و آلودگی این روخانه‌ها نیز افزایش می یابد.

وی گفت: علاوه‌بر شیرابه جایگاه دفن زباله سراوان، پسماندهای خانگی، بیمارستانی و صنعتی نیز محیط‌زیست رودخانه‌های رشت را آلوده کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت افزود: مردم استان به‌خصوص مردم روستاهای جوکله‌بندان، کچا و سراوان به‌علت هم‌جواری با شیرابه‌های جایگاه دفن زباله سراوان رنج بسیاری را متحمل می‌شوند.

رودخانه‌های رشت که زمانی محل ماهی‌گیری و تفرج مردم این شهر بودند به‌علت ورود بی‌رویه انواع پسماندهای خانگی، کشاورزی، صنعتی، بیمارستانی و... بسیار آلوده شده‌اند و تقریباً امکان حیات هیچ گونه جانوری آبزی در آن وجود ندارد.

این رودخانه‌ها آلودگی‌های خود را به تالاب انزلی می‌برند که این روزها خود نیز وضعیت نامناسبی از نظر زیست‌ محیطی دارد و در نهایت این آلودگی‌ها وارد سواحل دریای خزر می‌شود که پذیرنده نهایی همه این آلودگی‌هاست و زندگی گیاهان و جانوران این اکوسیستم ارزشمند را به خطر می‌اندازد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 19 اردیبهشت 97، کد مطلب: 82909760: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
واقعا خجالت داره که در این شرایط که کشورهای خارجی دیگه معضلی به نام زباله رو دارن حل میکنن ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین