پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۵۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
معاون وزیر کشور در روز گذشته از شرکت نمونه گیلان در لوشان ، محل دفن زباله سراوان رشت ، پروژه جاده ای ملاسرا – شفت – زنجان ، سد لاستیکی ماسال ، واحد تولیدی کیسه های نایلونی در صومعه سرا ، واحد تولیدی در فومن بازدید کردند .

شعار سال: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با اشاره به فعالیت ۸۷ درصدی بنگاه های اقتصادی گیلان، این آمار را مطلوب خواند و گفت: مشکلات و چالش های واحدهای راکد استان نیز مورد بررسی قرار می گیرد و افزود کاری مهم تر از پیگیری مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیست.


دکتر بابک دین پرست دوشنبه شب در جریان بازدید از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کوچیچال شهرستان فومن بیان داشت: ۶۵ درصد از تسهیلات بانکی باید جهت افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص یابد و هیچ کاری مهم تر از پیگیری مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیست. 

وی با اشاره به ابلاغ هفت ماموریت به فرمانداران، حفظ اشتغال و تولید موجود در شهرستان، تلاش برای تقویت واحدهای تولیدی فعال با تولید پایین تر از ظرفیت اسمی، احیای واحدهای تولیدی راکد، مراقبت از واحدهای تولیدی بحرانی و مشکل دار، مساعدت و پیگیری بازگشت واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانک، تلاش جهت تکمیل واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و همچنین ساماندهی واحدهای نیمه تمام قابل واگذاری به بخش غیر دولتی را از جمله این ماموریت ها ذکر کرد.دکتر دین پرست افزود: این وظیفه ها یکی از پایه های اصلی ارزیابی عملکرد فرمانداران است و همان طور که مقام معظم رهبری بر حمایت از رونق تولید تاکید کرده اند؛ وظیفه اصلی فرمانداران نیز بر این اساس است.  

وی رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را امری مهم خواند و افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده ، قریب به ۱۵ هزار و ۳۰۰ بنگاه اقتصادی در گیلان وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰واحد در چرخه فعالیت هستند.

دین پرست فعالیت ۸۷ درصدی بنگاه های اقتصادی استان گیلان را آماری مطلوب خواند و گفت: مشکلات و چالش های واحدهای راکد گیلان نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور به وضعیت رودبار در حوزه صنعت اشاره و اضافه کرد: از مجموع ۳۹۰ بنگاه تولیدی این شهرستان قریب به ۹۰ واحد با ظرفیتی کمتر از ظرفیت نسبی فعالیت دارند و ۲۵۰ واحد نیز غیرفعال هستند.

وی سرمایه در گردش را از مهمترین مشکلات حوزه تولید در شهرستان رودبار خواند و گفت: با همکاری بانک های عامل و استفاده از ظرفیت افراد توانمند جهت مدیریت مجموعه های تولیدی این مشکلات مرتفع می شود.

دین پرست با تاکید بر لزوم صیانت فرمانداران از جریان تولید بیان کرد: فرمانداران وظیفه دارند از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری کنند.

موضوعاتی همچون آزادسازی حریم ساحلی دریای خزر ، احیاء تالاب انزلی، توسعه فعالیت های آبزی پروری و حل معضل زباله در استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون اقتصادی وزیر کشور برای بررسی آخرین وضعیت شاخص های اقتصادی و مشکلات بنگاه های اقتصادی گیلان، به این استان سفر کرده و ضمن حضور  در تمامی ۱۶ شهرستان گیلان، از بنگاه های اقتصادی منتخب استان بازدید خواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آحاد، تاریخ 24 دی 98، کد مطلب: 16563: www.aahaad.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین