پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۱۹۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۴
همزمان با انتقال دکتر مصطفی سالاری از استانداری گیلان به ریاست سازمان تامین اجتماعی، گمانه زنی ها در خصوص اینکه چه کسی استاندار بعدی گیلان خواهد شد، به اوج خود رسیده است.

 شعار سال:همزمان با انتقال دکتر مصطفی سالاری از استانداری گیلان به ریاست سازمان تامین اجتماعی، گمانه زنی ها در خصوص اینکه چه کسی استاندار بعدی گیلان خواهد شد، به اوج خود رسیده است.
نگاهی به آخرین گزینه های استانداری گیلان+سوابق افراد

  همزمان با انتقال دکتر مصطفی سالاری از استانداری گیلان به ریاست سازمان تامین اجتماعی، گمانه زنی ها در خصوص اینکه چه کسی استاندار بعدی گیلان خواهد شد، به اوج خود رسیده است. در این میان رسانه های گوناگون از افرد مختلفی به عنوان استاندار بعدی گیلان نام می برند اما شایعه تصدی هر یک از این اسامی بر استانداری گیلان تا چه اندازه منطبق بر واقعیت است؟
نگاهی به آخرین گزینه های استانداری گیلان+سوابق افراد
قاسم رمضانپور: معاون مجلس و توسعه منطقه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نماینده ادوار مجلس یکی از گزینه های ثابت تصدی بر استانداری گیلان در برهه های زمانی مختلف است. اگرچه بسیاری نزدیکی او به نوبخت را شانس اصلی اش برای تصدی بر استانداری گیلان می دانند اما این سکه شانس، دو لبه دارد. بنا به اذعان صاحبنظران حوزه سیاست، اگر نوبخت توانایی دخالت در روند انتصاب استاندار گیلان را داشته باشد، گزینه مورد حمایت او مطمئناً فردی به غیر از قاسم رمضانپور خواهد بود. نکته دیگر اینکه سیاست دولت در انتصاب استانداران، اعتماد به گزینه های غیربومی است. شاهد این ادعا انتصاب اخیر یک گیلانی (دکتر حق شناس) به عنوان استاندار گلستان بوده و به احتمال فراوان در گیلان هم وزارت کشور بی توجه به خواسته برخی مسئولین در به کارگیری استاندار بومی، یک گزینه غیربومی را به عنوان استاندار بر خواهد گزید. نکته سوم که شانس قاسم رمضانپور را برای تصدی بر استانداری گیلان کاهش می دهد، شائبه بازنشستگی او خواهد بود. قاسم رمضانپور متولد ۱۳۳۷ بوده و ۶۱ سال سن دارد و طبیعتا می بایست هم اکنون در حال سپری نمودن دوران بازنشستگی خود باشد.
نگاهی به آخرین گزینه های استانداری گیلان+سوابق افراد
۲٫ بابک دین پرست: وی هم اکنون معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور است و ارتباط بسیار نزدیکی با وزیر کشور دارد. بابک دین پرست که متولد شهرستان بندرانزلی است، ریاست مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور و معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را در کارنامه دارد. از وی به عنوان یکی از گزینه های پرشانس برای تصدی بر استانداری گیلان نام برده می شود. البته باید دید استاندار گیلان را دقیقا چه کسی انتخاب می کند؟ رحمانی فضلی یا محمدباقر نوبخت؟!
نگاهی به آخرین گزینه های استانداری گیلان+سوابق افراد
۳٫ سیروس شفقی: فرماندار پیشین کرج که  معاونت استانداری البرز، فرمانداری بندر مرزی آستارا و شهرستان رشت و شهرداری تالش را در سابقه مدیریتی خود دارد. نگاهی به اخبار منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد شفقی پس از بازگشت از کرج، دورخیز ناکامی را برای تصدی بر شهرداری رشت داشته و البته شایعات در خصوص انتصابش به عنوان گزینه مورد علاقه لاهوتی برای تصدی بر فرمانداری لنگرود هم تا کنون رنگ واقعیت به خود نگرفته است. آیا تصدی بر استانداری گیلان سخت تر از فرمانداری لنگرود و شهرداری رشت نیست؟!
نگاهی به آخرین گزینه های استانداری گیلان+سوابق افراد
۴٫ سید محمداحمدی: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان که به یکباره از سمت خود استفا داد. اگرچه رسانه ها علت این استعفا را حضور احمدی برای انتخابات مجلس دانستند اما برخی معتقدند تعاملات سیاسی فراوان و ارتباطات گسترده اش با سیاسیون سبب شد تا استاندار وقت، نسبت به احمدی زاویه پیدا کرده و تصور کند که احمدی به دنبال غصب جایگاه استانداری است! شاید رشد همین تفکر در ذهن سالاری، سرانجام احمدی را مجاب به استعفا کرد. در هر حال از فرماندار سابق رشت توامان به عنوان گزینه تصدی بر استانداری گیلان و همچنین کاندیداتوری مجلس از حوزه انتخابیه رشت نام برده می شود. حالا این انتصاب تا چه اندازهممکن است تحقق یابد، سوالی است که باید پاسخ آن را به روی خوش وزارت کشور به غیربومی ها جستجو کرد.
نگاهی به آخرین گزینه های استانداری گیلان+سوابق افراد
۵٫ کیوان محمدی: تقریبا از زمانی روی کار آمدن دولت روحانی، نامش همواره به عنوان گزینه تصدی بر استانداری گیلان مطرح بوده است. با این حال هیچگاه محمدی، استاندار گیلان لقب نگرفت. حالا اما بعد از دکتر نجفی و اعزام دکتر سالاری به تهران، نوبتی هم که باشد، نوبت محمدی است! شاید به همین دلیل است که برخی رسانه ها اذعان کرده اند که نوبخت چندی قبل به رشت آمده و با استقرار در مهمانسرای سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از اقشار مختلف گیلانیان برای استانداری کیوان محمدی بیعت گرفته است! این ادعا در حالی طرح گردیده که دکتر نوبخت در دوره گذشته انتخاب استاندار و در واکنش به ادعای برخی رسانه ها مبنی بر حمایت نوبخت از کیوان محمدی، به تکذیب این موضوع پرداخته بود. باید منتظر ماند و دید دولت روحانی با انتخاب کیوان محمدی به عنوان استاندار گیلان، در انتصاب غیربومی ها به عنوان استاندار سنت شکنی خواهد کرد و نوبخت سرانجام نقش خود را در انتخاب نماینده عالی دولت آشکار خواهد ساخت؟!
نگاهی به آخرین گزینه های استانداری گیلان+سوابق افراد
۶٫ محمد ولی روزبهان: گفته می شود تا پیش از حضور نوبخت در رشت، فعالیت هایی را برای تصدی بر استانداری گیلان داشته و با برخی نیروهای سیاسی استان جلساتی را هم برگزار کرده است. با این حال پس از حضور نوبخت و بیعت گیری وی برای کیوان محمدی به اذعان برخی رسانه ها، روزبهان شانس و امید خود را برای تصدی بر استانداری از دست داده و احتمالا عرصه را به نفع کیوان محمدی خالی کرده است. اگرچه کیوان محمدی هم در راه تصدی بر استانداری گیلان چالش های جدی در پیش دارد. نارضایتی اکثریت اصلاح طلبان از عملکرد کیوان محمدی و اذعان بر آن که محمدی همواره با اطرافیانش با غروری کاذب برخورد کرده است، یکی از همین چالش هاست که گویا در روند بیعت گیری نوبخت هم خلل ایجاد کرده است.
نگاهی به آخرین گزینه های استانداری گیلان+سوابق افراد
۷٫ اقبال عباسی: اقبال عباسی متولد خلخال و در حال حاضر استاندار چهار محال بختیاری است. وی از فعالان سیاسی اصلاح طلب و اعتدال گرا در استان اردبیل است که در دوره قبلی انتخابات هم ریاست ستاد انتخابات دکتر روحانی را عهده دار بود. عباسی در دوران دولت اصلاحات فرماندار بیله سوار مغان و سپس فرماندار مشگین شهر بود. وی از سمت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در انتخابات ریاست جمهوری استعفا داد و بعنوان رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان اردبیل فعالیت کرد. اگر بنا بر انتخاب یک استاندار غیربومی باشد، از وی می توان محتمل ترین گزینه برای تصدی بر استانداری گیلان نام برد.
نگاهی به آخرین گزینه های استانداری گیلان+سوابق افراد
۸٫ غلامعلی جعفرزاده: شاید مهمترین چهره در این لیست، غلامعلی جعفرزاده نماینده فعلی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی باشد. از نماینده رشت به عنوان یکی از گزینه های تصدی بر استانداری گیلان نام برده می شود. جعفرزاده از محبوبیت بالایی در بین اصلاح طلبان برخوردار و ارتباط نزدیکی با بدنه دولت در کشور دارد. اگر جعفرزاده به راستی بخواهد در سال آخر نمایندگی، هدایت استانداری گیلان را دست بگیرد، به نظر باید او را محتمل ترین گزینه تصدی بر استانداری گیلان دانست. اگرچه برخی از همکاران گیلانی این نماینده مجلس ممکن است با انتصاب او به عنوان استاندار گیلان مخالف باشند اما به نظر می رسد نفوذ گسترده و ارتباطات جعفرزاده حتی با شخص رییس جمهور در بالاترین سطح ممکن بوده و مخالفت های چند نماینده اصولگرا نتواند بر سر راه تصدی نماینده رشت بر کرسی استانداری گیلان مانعی ایجاد کند.
نگاهی به آخرین گزینه های استانداری گیلان+سوابق افراد
۹٫ سید سلمان سامانی: سخنگوی فعلی وزارت کشور گزینه آخر این لیست است. سامانی، متولد سال ۱۳۵۹ در شهر تهران و دارای مدرک دکترای دندانپزشکی و کارشناسی ارشد حقوق عمومی بوده و اکنون دانشجوی دکترای حقوق عمومی در دانشگاه تهران است، وی در حال حاضر سخنگو و قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها می باشد. ریاست مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور و همچنین نمایندگی تام الاختیار وزیر کشور در رسیدگی به تخلفات اداری را در کارنامه خود دارد. اگر سامانی استاندار گیلان شود، باید او را یکی از علمی ترین استانداران تاریخ استان به حساب آورد به خصوص آن که بدانیم او برنده مدال طلای جشنواره بین‌المللی اختراعات ژنو در سوئیس بوده و همچنین دیپلم افتخار از وزارت علوم و تحقیقات کشور رومانی را کسب کرده است.
نگاهی به آخرین گزینه های استانداری گیلان+سوابق افراد
۱۰٫ محمد جعفر علیزاده: وی در حال حاضر معاون وزیر راه و شهرسازی و همچنین مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی است و در کارنامه خود معاونت عمرانی استانداری های گیلان، بوشهر و اصفهان، مدیرکلی راه و ترابری خوزستان و عضویت در هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی را داد. علیزاده از جمله چهره های موفق و توانمندی است که در دو دولت قبلی و فعلی به علت عملکرد خوب خود در کرسی معاونت وزیر باقی مانده است. گفته می شود وی در دوره های گذشته هم یکی از محتمل ترین گزینه های تصدی بر استانداری گیلان بوده که به خاطر مخالفت های نماینده سابق ولی فقیه از رسیدن به کرسی استانداری گیلان باز مانده است. حالا اما اگر علیزاده بتواند شانزدهمین استاندار گیلان پس از انقلاب لقب بگیرد، بی شک اجرایی ترین و عمرانی ترین استاندار گیلان خواهد بود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی خطیب خبر ،تاریخ انتشار:15تیر1398،کدخبر:3071،khatibkhabar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین