پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۶۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
در جلسه امروز هیئت دولت، ‌با تصویب هیئت وزیران، آقایان "ارسلان زارع" و "هدایت‌الله جمالی‌پور" به‌عنوان استانداران گیلان و قزوین تعیین شدند.

شعارسال: در جلسه امروز هیئت دولت استانداران گیلان و قزوین تعیین شدند.

 در جلسه امروز هیئت دولت، ‌با تصویب هیئت وزیران، آقایان "ارسلان زارع" و "هدایت‌الله جمالی‌پور" به‌عنوان استانداران گیلان و قزوین تعیین شدند.

سوابق استاندار گیلان

در سابقه کاری ارسلان زارع فرمانداری شهرستان دیر و دشتستان بوشهر، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان دیده می‌شود.

وی پس از انتصاب مصطفی سالاری به‌عنوان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور، با حکم عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور به‌عنوان سرپرست استانداری گیلان انتخاب شده بود.

ارسلان زارع (زاده 1346 شهر کاکی در شهرستان دشتی) دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته‌های حقوق خصوصی و همچنین مدیریت دولتی و دکترای مدیریت اقتصاد است.

فرماندار شهرستان دیر‌، فرماندار دشتستان و معاون سیاسی استاندار گیلان از جمله سوابق ارسلان زارع است.

سوابق استاندار قزوین

‌‌‌با اعلام بازنشستگی و استعفای عبدالمحمد زاهدی، استاندار پیشین قزوین و در‌خواست وی از وزارت کشور برای انتخاب زودهنگام استاندار بعدی، صبح امروز در جلسه هیئت دولت هدایت‌الله جمالی‌پور مشاور امور اقتصادی استاندار تهران به سمت استاندار قزوین منصوب شد.

جمالی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب است که سابقه بیش از 6 سال فعالیت در کسوت فرمانداری شهر ری را در کارنامه خود دارد.

‌در سوابق استاندار جدید قزوین مشاور استاندار و مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری خراسان جنوبی، مشاور استاندار گلستان، سرپرست دبیرخانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی، نماینده استانداری خراسان جنوبی در کمیته امنیت داخلی شورای‌عالی امنیت ملی، سرپرست معاونت اجرایی و مدیر امور اداری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، دبیر اجرایی ستاد ملی برگزاری هفته پژوهش کشور، رئیس انجمن تحقیق و توسعه صنایع و معادن ایران و... دیده می‌شود.

توصیه‌های رئیس‌جمهور به استاندار جدید قزوین و گیلان

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت ‌با اشاره به انتخاب آقایان هدایت‌الله جمالی‌پور و ارسلان زارع به‌عنوان استانداران جدید استان قزوین و گیلان‌ گفت: این دو استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند، قزوین استان صنعتی، علمی و گردشگری است و مرکزیت و جنوب کشور را به شمال و شمال‌غرب متصل می‌کند و از مسیرهای مهم ترانزیتی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی خاطر‌نشان کرد: از استاندار جدید می‌خواهم که از همه توان خود برای ایجاد تحول در روند توسعه استان قزوین استفاده کند و از ظرفیت همه سرمایه‌های انسانی و دانشگاهی ارزشمندی که در استان وجود دارد بر مبنای تعادل استفاده کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اعتدال در روند استفاده از نیروها و ظرفیت‌های انسانی ضروری است و معتقد نیستیم که با روی کار آمدن دولت جدید، همه نیروهایی که سلیقه متفاوت سیاسی دارند خانه‌نشین شوند، لذا باید از ظرفیت نیروهای لایق بدون توجه به سلیقه سیاسی آن استفاده کنیم.

‌روحانی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل استان گیلان گفت: استان گیلان از مناطق مهم گردشگری کشور است و در ایام تعطیل شمار زیادی از مردم به این منطقه سفر می‌کنند و از جاذبه‌های طبیعی و انسانی زیادی برخوردار است. در توسعه این منطقه باید نسبت به حفاظت از محیط زیست توجه جدی داشت.

رئیس جمهور همچنین توجه به زراعت و تولید چوب و صنایع وابسته به آن را در مناطق شمالی کشور مورد تأکید قرار داد، گفت: متأسفانه مقداری نسبت به این موضوع غفلت شده و لذا از آنجایی که صنایع چوب و کاغذ از نیازهای مهم کشور است باید نسبت به توسعه آن اهتمام جدی داشت.

دکتر روحانی اقدامات زیربنایی دولت از جمله خط‌آهن قزوین ــ رشت را در رفاه مردم و ایجاد تحول در توسعه و آبادانی استان گیلان مؤثر توصیف کرد و گفت: ظرفیت‌های موجود در مناطق شمال کشور از جمله دریا، مناطق آزاد، شیلات، آبزیان و صنایع همسو با محیط زیست و صنعت سبز می‌تواند در توسعه این مناطق بسیار تأثیرگذار باشد.

رئیس جمهور با تأکید بر توجه جدی به مشکل زباله در مناطق شمال کشور، گفت: موضوع زباله‌سوزی و دفع زباله در این مناطق از مشکلات بزرگ زیست‌محیطی محسوب می‌شود و باید در این زمینه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و بهره‌گیری از فناوری‌های نو چاره‌اندیشی شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 6 شهریور 1398 ، کدخبر:2085127  www.tasnimnews.com ،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
0
رابطه استانداران تعیین شده با آقای نوبخت به چه میزان است؟ آیا نوبخت دارد برای خودش باند مدیریتی درست می کند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین