پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۰۹۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
استانداران منتخب استان های لرستان، فارس و زنجان اعتماد هیئت دولت سیزدهم را جلب کردند.

شعارسال: دفتر هیئت دولت، در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، آقایان فرهاد زیویار، محمد هادی ایمانیه و محسن افشارچی به ترتیب به عنوان استانداران منتخب لرستان، فارس و زنجان، از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند.

هیئت وزیران همچنین با هدف مقابله با سفته بازی و کاهش نوسانات بازار مسکن، آیین نامه اجرایی مربوط به مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت در سال ۱۴۰۰ را به تصویب رساند.

تعیین وزرای منتخب برای عضویت در شورای حقوق و دستمزد

هیئت وزیران به موجب حکم مندرج در ماده (۷۴) قانون مدیریت خدمات کشوری، نسبت به تعیین وزرای منتخب خود برای عضویت در شورای حقوق و دستمزد تصمیم گیری کرد.

بر این اساس، وزرای آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزیران منتخب دولت برای عضویت در شورای حقوق و دستمزد تعیین شدند.

استانداران فارس، لرستان و زنجان منصوب شدند
در جلسه هیئت دولت، "فرهاد زیویار" به عنوان استاندار جدید لرستان رأی اعتماد گرفت.

زیویار دارای مدرک دکتری علوم سیاسی است و از سوابق مدیریتی و اجرایی او می‌توان به معاون اداری و مالی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال ۱۳۸۹، معاون دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۸۴ اشاره کرد.

فرهاد زیویار همچنین معاون مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴ الی ۱۳۸۵، مدیرکل امور سیاسی و امنیتی ریاست جمهوری از سال ۱۳۸۵ الی ۱۳۸۸، رئیس مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۹، دبیر کمیسیون سیاسی و دفاعی هیئت دولت در سال ۱۳۹۰، رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات در سال ۱۳۹۲ بوده و همچنین مدیرگروه پژوهشی نظریه پردازی انقلاب اسلامی از سال ۱۳۹۳ بوده است.

«فرهاد زیویار» متولد ۱۳۴۸ و اهل شهرستان خرم آباد بوده و نخستین استاندار بومی لرستان است. پیش از این از شهریورماه ۱۳۹۶ تاکنون موسی خادمی استاندار لرستان بود.
استانداران فارس، لرستان و زنجان منصوب شدند
محمد هادی ایمانیه رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز استاندار فارس شد. هیئت وزیران در جلسه (چهارشنبه ۷ مهر) خود به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی، به استاندار منتخب فارس رأی اعتماد داد که محمد هادی ایمانیه از سوی اعضای دولت به عنوان استاندار فارس انتخاب شد.

گفتنی است، وظیفه انتخاب استاندار بر عهده وزارت کشور است، اما با توجه به تقاضای این وزارتخانه برای مشارکت مجمع نمایندگان در فرایند انتخاب استاندار به‌عنوان بازوی مشورتی دولت، مقرر شد مجمع با بررسی شاخص‌ها و توانمندی افراد واجد شرایط در این مسئله ورود و پیشنهادات خود را ارائه کند.
 
توصیه رئیس جمهور به استاندار جدید فارس

رئیس جمهور پس از رای اعتماد هیات دولت به استانداران منتخب لرستان، فارس و زنجان، با تاکید بر تلاش برای گره‌گشایی از زندگی مردم این استان‌ها و رقم زدن فصل نوینی از خدمت‌رسانی، گفت: خدمتگزاری به مردم توفیق الهی است که باید آن را قدر دانست.

آیت‌الله رئیسی گفت: در انجام امور و مسئولیت‌ها مهم این است که آثار سیاست‌های نظام و برنامه‌های دولت توسط استانداران در استان‌ها آشکار و نمایان شود و استانداران به عنوان نماینده عالی دولت، نقش بسیار مهمی در اجرای سیاست‌ها و پیگیری امور دارند.

رئیس جمهور افزود: به طور طبیعی موانعی در مسائل نیروی انسانی، بودجه و اعتبارات در استان‌ها وجود دارد که با درایت و توکل به خداوند باید این موانع برداشته شود.

‌رئیسی با اشاره به لزوم احیای همة ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی استان‌ها، گفت: بر اساس آمار، در سطح کشور حدود ۴۰ درصد از ظرفیت‌های تولید معطل است که با اقدام جهادی و انقلابی می‌تواند راه‌اندازی و فعال شود.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید از چند کارخانه و مجموعه کشت و صنعت غیر فعال در استان زنجان و لرستان، و اقدامات مقدماتی انجام شده برای راه‌اندازی این مجموعه‌ها، گفت: با مدیریت خوب و برخی اقدامات سریع، می‌توان یک مجموعه کشت و صنعت عظیم را فعال کرد به نحوی که زمینه اشتغال و تولید و افزایش بهره‌وری در آن ایجاد شود. از اینگونه موارد در استان‌ها وجود دارد که باید برای فعال کردن آن‌ها اقدام شود.

‌رئیسی گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و زودبازده نیز بسیار اهمیت دارد، زیرا می‌تواند یک مجموعه عظیم را به کار اندازد.

رئیس جمهور گفت: هنر دولت در این است که از ظرفیت عظیم مردمی، در بسیاری از مسائل کمک بگیرد. امروز مردم احساس مسئولیت و مشارکت خوبی دارند و برای مشارکت در رفع مشکلات آماده‌اند.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اهمیت توجه به ظرفیت‌های فرهنگی در استان‌ها از استانداران خواست: به ظرفیت‌های علما و حوزویان، دانشگاهیان، مجموعه فرهیختگان و جوانان انقلابی و جهادی در استان‌ها توجه ویژه کنند.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر توجه خاص و جدی به روستاگفت: اگر روستا‌ها آباد شود، یقین بدانید مهاجرت به شهر‌ها کمتر خواهد شد، و اگر مشکلات کشاورزی کاهش یافت، حاشیه‌نشینی نیز بسیار کاهش می‌یابد و کشاورزان عزیز در زنجان، لرستان و فارس بسیار علاقه‌مند هستند روستا‌ها به نحوی آباد شود که مجبور نشوند در حاشیه شهر‌ها ساکن شوند.

‌رئیسی با اشاره به اهمیت حمایت قانونی، حقوقی و قضایی و مالی از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در استان‌ها گفت: اگر منابع بانکی برای ارائه تسهیلات در استان وجود دارد باید کارآفرین و سرمایه‌گذار در اولویت باشد و از آن‌ها حمایت شود.

رئیس جمهور یکی از وظایف دولت در خصوصی‌سازی را توانمندسازی بخش خصوصی دانست و گفت: مدیران دولت نباید واحد‌های اقتصادی را پس از خصوصی‌سازی رها کنند، بلکه باید در کنار آن‌ها باشند و با حمایت و نظارت، کاری کنند بخش خصوصی بتواند کار را با موفقیت اداره کند.
 
بیوگرافی محمد هادی ایمانیه

تاریخ تولد: ۱۳۴۱

محل تولد: شیراز

تاریخ عضویت وابسته: ۱۳۸۹

فارغ التحصیل از: دانشگاه kings college لندن (۱۳۸۰)

تخصص: استاد فوق تخصص گوارش اطفال بیمارستان نمازی (۱۳۷۶)

سمت‌ها:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارس (۱۳۸۴)؛ عضو اصلی بورد انتشار مجله علوم پزشکی ایران (۱۳۸۴- تاکنون)؛ عضو کمیته ارتقای تغذیه با شیر مادر در استان فارس (۱۳۷۴)؛ عضو هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی شیراز (۱۳۸۴)؛ عضو هیأت امنای دانشکده پزشکی جهرم (۱۳۸۴- تاکنون)؛ عضو هیأت امنای دانشکده پزشکی فسا (۱۳۸۴- تاکنون)؛ عضو افتخاری مرکز تحقیقات خون‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شیراز (۱۳۸۳)؛ عضو کمیته مرکزی تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شیراز (۱۳۸۲؛ عضو بورد طراحی آزمون گوارش اطفال در ایران (۱۳۸۵)؛ عضو کمیته پیشگیری از هپاتیت در استان فارس (۱۳۸۳)؛ عضو کمیسیون بررسی صلاحیت علمی اساتید (۱۳۸۳)؛ رئیس کمیته فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی (۱۳۷۸- تاکنون)؛ رئیس کمیته اصلاح ساختار اقتصادی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز (۱۳۸۳)؛ عضو هیأت امنای مجمع خیرین حمایت از بیماران کبدی (۱۳۷۳)؛ عضو مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی شیراز (۱۳۸۳)؛ رئیس کمیته کنترل بیماری‌های اسهال در دانشگاه علوم پزشکی شیراز (۱۳۷۷)؛ عضو کمیته بررسی رشد و تغذیه کودکان در استان فارس (۱۳۷۹)؛ عضو کمیته ارتقاء مهارت‌های بالینی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز (۱۳۸۲)؛ عضو مجمع عالی نظارت بر درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (۱۳۸۰)؛ رئیس کمیته اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز (۱۳۸۱- تاکنون)؛ عضو کمیته علمی و اجرایی برگزاری کنگره‌های جغرافیایی سالیانه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ عضو کمیته بهداشت و درمان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس (۱۳۸۵)؛ عضو هیأت مدیره مجمع خیرین تأمین سلامت استان فارس (۱۳۸۳)؛ رئیس شورای مرکزی بسیج پزشکی استان فارس؛ عضو نیمه وقت مرکز تحقیقات آلرژی دانشگاه.
سوابق علمی و اجرایی:

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز (۱۳۸۴-۱۳۸۱)؛ معاون درمان و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز (۱۳۸۱-۱۳۷۸)؛ رئیس بیمارستان نمازی شیراز (۱۳۷۸-۱۳۷۵)؛ عضو کمیته آموزش پزشکی جامعه‌نگر در دانشگاه علوم پزشکی شیراز (۱۳۸۰)؛ سرپرستی شاخه درمان کمیته امنیت اجتماعی استان فارس (۱۳۷۸-۱۳۷۷)؛ رئیس بیمارستان شهید بهشتی (۱۳۷۳).
تقدیرنامه ها:

دریافت تقدیرنامه از معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز (۱۳۸۳)؛ دریافت تقدیرنامه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۸۰)؛ دریافت تقدیرنامه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (۱۳۷۸،۱۳۷۵ و ۱۳۷۶)؛ دریافت تقدیرنامه از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز (۱۳۶۹)؛ دریافت تقدیرنامه از سوی استاندار فارس؛ دریافت تقدیرنامه از سوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جهرم.

آثار و تالیفات علمی: ۴ کتاب به زبان فارسی و ۲ مقاله در نشریات بین المللی.
استانداران فارس، لرستان و زنجان منصوب شدند
در جلسه هیئت وزیران، اعضای دولت پس از بررسی سوابق اجرایی و مدیریتی محسن افشارچی به عنوان استاندار منتخب زنجان رأی اعتماد دادند.

محسن افشارچی متولد سال ۱۳۴۹ در شهر زنجان است.

وی دارای مدرک دکتری در رشته مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی از دانشگاه کلگری کانادا، کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی مهندسی کامپیوتر – سخت افزار از دانشگاه اصفهان است.

ریاست دانشگاه زنجان (۱۳۹۳-۱۳۸۹) و ریاست دانشکده مهندسی دانشگاه زنجان (۱۳۸۹-۱۳۸۶) از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی آقای افشارچی است.
 

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین