پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۱۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست کاشمر از ممنوعیت دفن زباله در روستاها اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان باید از دفن زباله در روستاها جلوگیری شود.

شعار سال: مهدی جمعه‌پور در حاشیه پاکسازی حاشیه جاده روستای فروتقه به تربقان که با حضور بخشدار مرکزی، محیط زیست، دهیاران، روسای شوراها، هلال احمر، شرکت گاز، سازمان های مردم نهاد زیست محیطی و دوستداران طبیعت برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با هفته دهیاری بالغ بر یک تن زباله از حاشیه جاده روستای فروتقه به تربقان که از مسیرهای آلوده شهرستان بود پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری در جهت سلامت محیط روستا و زیبا سازی معابر تاکنون بالغ بر 20 برنامه پاکسازی نخاله از حاشیه جاده‌ها، پاکسازی کلیه معابر روستایی و بالغ بر 10 برنامه پاکسازی با مشارکت مردمی برگزار شده است، اظهار کرد: پاکسازی دوره‌ای معابر، حاشیه جاده‌های ورودی تا روستا با مشارکت دهیاران و دوستداران محیط زیست در جهت کاهش عوارض سوء پسماند بر روستائیان بصورت مداوم ادامه دارد.

رئیس حفاظت محیط زیست کاشمر پسماند را یکی از معضلات زیست محیطی دانست و عنوان کرد: برابر ماده هفت قانون مدیریت پسماند در روستا بر عهده دهیاران است.

وی عوارض سوء پسماند بر سلامت انسان و آلودگی محیط زییست، ایجاد برنامه های متنوع آموزشی، نمایش فیلم‌های زیست محیطی و اجرای برنامه های پاکسازی و... از جمله مواردی دانست که نقش بسزایی در افزایش حساسیت نسبت به مسئله زباله و مشارکت مردم در رفع عوارض سوء آن دارد.

رئیس حفاظت محیط زیست کاشمر با بیان اینکه بالغ بر 60 درصد زباله تولیدی شهرستان از نوع زباله تر هستند که می‌توان با دفن آن‌ها در باغچه و یا مزرعه در محیط روستا تولید کمپوست داشت، افزود: سایر زباله‌ها نیز قابل بازیافت و استفاده مجدد را دارند.

وی با تاکید براینکه باید در روستا به سمت تولید کمتر زباله پیش برویم، اظهار کرد: اگر افرادی آزادانه اقدام به تخلیه زباله، نخاله و یا آتش زدن لاستیک‌ها در اطراف جاده‌ها و ورودی روستا می‌کنند ناشی از بی تفاوتی مردم نسبت به مسئله محیط زیست است.

جمعه پور با تاکید براینکه دهیاران باید اقدام به آگاه‌سازی مردم کنند، افزود: باید با معرفی متخلفین در این حوزه همراه با مستندات جهت پیگیری قضایی را انجام دهند تا بتوانیم بصورت موثر اقدام کنیم.

وی مشارکت کلیه دهیاران در طرح تجمیع زباله گاه‌های روستایی را طرحی موثر برای رفع معضل پسماند در روستا و جمع‌آوری چاله زباله‌های روستایی دانست و گفت: تاکنون طرح تجمیع زباله در 60 درصد روستاها انجام شده و باقی نیز باید به این طرح بپیوندند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر با بیان اینکه در گذشته زباله‌ها در اطراف روستا و چاله‌هایی که وجود داشت ریخته می‌شدند، افزود: براساس مصوبه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان مقرر شده زباله‌های روستاها به زباله گاه شهری انتقال داده شوند.

وی سرانه تولید زباله هر نفر در شهر را 850 گرم و برای هر نفر روستایی 400 گرم اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه زباله‌های تر هم قابلیت به کمپوست را دارند در مجموع 80 تا 90 درصد زباله ها قابل بازیافت هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 13 تیر 97، کد مطلب: 97041307524: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
تا الان زباله ها رو توی روستاها دفن میکردین؟ اینم شد مدیریت زیست محیطی؟
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین