پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۲۹۴
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
جمعی از اهالی روستاها و مناطق شهرستان بویراحمد در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

شعار سال: جمعی از اهالی روستاها و مناطق شهرستان بویراحمد در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

 این افراد نسبت به خدمات رسانی نا‌مطلوب پس از زمین لرزه اعتراض داشتند و نسبت به نحوه توزیع چادرهای اسکان و عدم اولویت بندی صحیح در کمپ‌های اسکان هلال احمر گلایه داشتند‌.

برخی از این افراد درصد تخریب خانه خود را بالا عنوان کرده و خواستار رسیدگی مسئولان به موضوع اسکان و تامین چادر مردم شدند‌.

یکی از اهالی این روستا بیان کرد: منازل مسکونی ما به دلیل شدت زلزله دیگر قابل سکونت نیست و از طرفی چادر و امکانات برای اسکان موقت نداریم و معلوم هم نیست که چادرها و امکانات را چگونه توزیع می‌کنند‌؟

وی تصریح کرد: الان چندین روز است که درشرایط بد جوی با زن و فرزندانم بیرون از خانه شب‌ها را سپری می‌کنم‌.

یکی دیگر از شهروندان گفت: شرایط بد جوی کار را برای مردم سخت کرده است، عدم امکانات از قبیل نبود چادر برای اسکان موقت، آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی مشکلات را چند برابر کرده است و مسئولان هم به ما توجه ندارند.

به گزارش ایسنا، شاهرخ کناری، فرماندار شهرستان بویراحمد با حضور در بین تجمع کنندگان گفت: از تمام ظرفیت‌ها برای خدمات رسانی هرچه بهتر به زلزله زدگان استفاده خواهد شد‌.

وی با اشاره به مشکلات و محدودیت‌های حوزه اسکان، افزود: تعداد چادرها پاسخگوی جمعیت شهرستان بویراحمد نیست و نمی‌توان همه جمعیت شهرستان را در چادر پوشش داد‌.

کناری از اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر برای بررسی امکان یا عدم امکان سکونت در خانه تجمع کنندگان خبر داد و اظهارکرد: چندین کمپ اسکان نیز در شهرستان راه اندازی شده و بر ظرفیت چادرها نیز افزوده شده است‌.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه با تمام توان خدمات رسانی به مردم انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: مردم استان به شایعات پیرامون زمین لرزه توجه نداشته باشند و آرامش خود را حفظ کنند.

کناری اضافه کرد: با توجه به پس لرزه‌ها، ‌وضعیت شهر یاسوج در حالت زرد قرار دارد و نیروهای امدادی به جهت افزایش توان و پشتیبانی در حالت آماده باش قرار دارند‌.

وی با بیان اینکه این شهرستان ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، افزود: در شهرستان بویراحمد مهمان و دانشجویان نیز حضور دارند که اگر برای هر ۴ نفر یک چادر در نظر بگیریم، ۱۰۰ هزار چادر نیاز داریم و از طرفی همه خانواده‌ها دوست دارند که در بیرون از خانه‌ها سکونت داشته باشند‌.

فرماندار بویراحمد با اشاره به اینکه دو اردوگاه اسکان موقت در یاسوج در مکان‌های امن بر پا کرده‌ایم، تصریح کرد: تعداد ۴۰ چادر دیگر به ظرفیت یکی از این اردوگاه‌ها اضافه کردیم‌.

کناری که در جمع معترضین صحبت می‌کرد، بیان کرد: ۱۵۰ نفری که الان در اینجا تجمع کرده‌اند و بیان می‌کنند که شرایط‌‌ آنها حاد است، الان ۱۰ خودرو در اختیار هلال احمر قرار داده‌ایم که این ۱۵۰ خانوار را ضرب‌الاجلی بازدید کنند و اگر خانه‌های آنها قابل سکونت نیست به آنان چادر خواهیم داد‌. بقیه افراد را نیز از طریق اردوگاه‌ها پوشش می‌دهیم.

وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان بویراحمد زرد است، اضافه کرد: وضعیت ما نه سفید و نه قرمز است، هنوز پس‌لرزه‌های داریم و با توجه به اینکه در وضعیت زرد قرار داریم، انتظار داریم که مردم هم همکاری کنند و اجازه دهند به معلولین، جانبازان با وضعیت نامناسب و زنان بی‌سرپرست که شرایط حادی دارند، کمک کنیم.

 با توجه به شرایط جوی و بارش باران، مردم به سالن جلسات فرمانداری هدایت شدند و با بررسی مشکلات مردم، رسیدگی به وضعیت سکونت تجمع کنندگان در دستور کار قرار گرفت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 23 اردیبهشت 97، کدمطلب:97022312311، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین