پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۵۳
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: با وجود تغییرات جوی، هیچ استانی در شرایط بحرانی قرار نگرفته است.

شعار سال: مرتضی رحمانی موحد درباره وضعیت سفرهای نوروزی همزمان با آغاز تعطیلات در ایران که با تغییرات آب و هوایی همراه بود، توضیح داد: سازمان هواشناسی پیش از آغاز سفرهای نوروزی، درباره کاهش دمای هوا و بارش ها هشدار داده بود، اما با توجه به انبوه سفرها و ترددهای نوروزی، تاثیر تغییرات آب و هوایی مقداری بیشتر از آنچه در زمستان نمود دارد، نمایان شد، با این حال استان‌های خراسان شمالی، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و زنجان، این پیشامد را به خوبی مدیریت کردند و تا کنون شرایط هیچ استانی "بحرانی" اعلام نشده است.

او در عین حال به تاثیر منفی تغییرات جوی بر انجام به‌موقع پروازها، اشاره کرد و افزود: در بازدیدی که روز گذشته از فرودگاه مهرآباد تهران داشتم به مسوولان سازمان هواپیمایی بویژه شرکت‌های هواپیمایی تذکر دادم که ارتباط خود را با مردم در چنین شرایطی، بیشتر کنند تا رضایتمندی مردم افزایش یابد.

وی ادامه داد: جاده‌های کشور نیز در آغاز تعطیلات پرترافیک گزارش شده، اما امیدواریم اتفاق خاصی رخ ندهد که خوشبختانه فعلا با شرایط حاد و اضطراری مواجه نشده‌ایم.

او درباره پیش‌بینی آمار سفرهای نوروز 95 نیز اظهار کرد: با وجود پیش بینی هایی که در بخش آب و هوا شده، مردم به نقاطی که علاقه دارند سفر می کنند و طبیعتا جابه جایی بین شهری به انگیزه بازدیدهای خانوادگی، بیشترین آمار جمعیتی مسافران را تشکیل می دهد، ولی با این حال هنوز زود است از سفرهای داخلی آماری دهیم، چرا که تمرکز ما نیز روی آمار اقامت است که در پایان تعطیلات، دقیق‌تر مشخص خواهد شد.

معاون گردشگری کشور همچنین گفت: به زعم ما ترجیح بسیاری از هموطنان در نوروز پیش رو، ایرانگردی است. به نظر می رسد به شعار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری علاقه مندی نشان داده شده است. در هر حال امیدواریم مردم با هر علاقه و سلیقه ای که سفر می کنند از قبل برنامه ریزی و هدف داشته باشند تا کمتر با مشکلات خدماتی مواجه شوند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاريخ انتشار: 28 اسفند 1394، کد خبر: 94122817121 ، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین