پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: ۱۰۰ میلیونی ایرانی در ایام نوروز از مراکز تفریحی، زیارتی، فرهنگی و گردشگری بازدید کردند و ۶۲ میلیون «نفر شب اقامت» در کشور به ثبت رسید.
شعار سال: مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر در نشست خبری دستگاههای متولی سفرهای نوروزی در ایران که ظهر روز دوشنبه در سالن اجتماعات معاونت گردشگری برگزار شد، گفت: در ایام نوروز ۶۲ میلیون «نفر اقامت» داشتیم که افزایش ۱۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد امسال استان‌های خراسان جنوبی، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد‌ به باشگاه بیش از یک میلیون نفر شب اقامت اضافه شدند.

وی افزود: از ۲۸ اسفند ۹۴ تا ۱۳ فروردین ۹۵ بیش از ۱۰۰ میلیون بازدید از مراکز تفریحی، گردشگری و فرهنگی کشور انجام شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی درباره تعداد مسافران خروجی و ورودی در ایام تعطیل بیان کرد: آمار نهایی توسط پلیس مهاجرت در انتهای هر ماه اعلام می‌ شود ولی براساس آماری که من شنیده ام در ایام نوروز پرواز ایرانی‌ها به امارات در ایام نوروز ۱۸ درصد کاهش داشته است همچنین پرواز مسافران ایرانی به ترکیه نیز با ۱۰ درصد کاهش پروازی مواجه بود که در مجموع خروجی ایرانی‌ها از کشور با ۱۰ درصد کاهش رو به رو شد این درحالی است که پروازهای داخلی در کشور افزایش داشت.

وی افزود: در این ایام یک میلیون نفر در حوزه‌های خدماتی از جمله راهداری، نیروی انتظامی، اورژانس امداد و نجات و ... در ستادهای اجرایی مشغول به خدمات‌رسانی به مسافران نیز بودند. همچنین اگرچه با هتلداران بر سر افزایش نرخ ۱۲ درصدی اتاق هتل‌ها تفاهم کردیم اما در برخی از استانها این آمار نه تنها افزایش نداشت بلکه مدیران هتلها توانستند این موضوع را مدیریت کنند و حتی افزایش نرخ نداشته باشند.

رحمانی موحد تاکید کرد که با هتلداران بر سر افزایش ۱۲ درصد توافق کرده اند و این افزایش نرخ تا پایان ماه شهریور سال ۹۵ اعتبار دارد.

معاون گردشگری اضافه کرد: در ایام نوروز ۵۵ مرکز اقامتی، ۲۶ دفاتر آژانس و ۶۱ واحد پذیرایی که در حیطه مدیریت سازمان میراث فرهنگی بودند به دلیل تخلف انجام داده، تعطیل شدند بنابراین در مجموع ۳۰۶ مورد شکایت به سامانه ۰۹۶۲۹ گزارش شد.

وی گفت: جزو آرزوهایمان است که بعد از یک دوره پرحجم سفر، تاثیرات مالی سفرهای نوروزی را برآورد کنیم؛ ولی به شکل متمرکز چنین چیزی وجود ندارد.

وظیفه آموزش و پرورش تجهیز کلاس ها برای اسکان مسافران نیست

در ادامه این برنامه، سید محمد بطحایی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز درباره اسکان مسافران نوروزی در کلاس های درس مدارس گفت: وظیفه آموزش و پرورش این نیست که کلاس‌های درس را برای اسکان تجهیز کند بلکه این ظرفیتی است که به صورت اضطراری در اختیار مسافران قرار داده می شود. امیدواریم با توسعه کیفیت در این مراکز قدم های موثری را برداریم.

وی افزود: حدود ۱۳ میلیارد تومان از محل هزینه گرفته شده از کلاس‌های درس به حساب خزانه واریز شده است این هزینه بابت اسکان مسافران در ۱۱ هزار مدرسه و ۱۰۵ هزار کلاس درسی است که برای اسکان تجهیز شده اند. علاوه بر آن اعتباراتی را نیز به صورت متمرکز ما و استانها برای تجهیز مدارس هزینه کرده ایم که آن هم حدود ۱۳ میلیارد تومان بوده است.

بطحایی در پاسخ به این موضوع که برخی از مدارس به خصوص در استان اصفهان مبالغی در حدود ۷۰ و ۸۰ هزار تومان بابت اقامت در مدارس از مسافران می گرفتند گفت: دریافت این مبلغ خلاف قانون است. باید این موضوع گزارش داده شود. چرا که کسی نباید هزینه را به صورت نقدی دریافت می کرد بلکه این هزینه ها با دستگاه پرداخت و مستقیما به حساب خزانه واریز می شد.

وی افزود: کلاس های ویژه که مختص به کارکنان و بازنشستگان بوده است، حدود ۲۵ هزار تومان و کلاس های رده «ج» ۱۲ هزار تومان تعرفه داشتند.

در ادامه، ناصر چرخساز، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز به ارائه آمار پرداخت و گفت: در ایام عید به ۷۶ هزار و ۳۰۰ نفر امداد رسانی انجام شد همچنین عملیات ها نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است. در این ایام توانستیم ۶۲ درصد حوادث ترافیکی را پوشش دهیم. اسکان اضطراری دو هزار و ۷۲۰ نفر از کسانی که در راه مانده بودند را نیز بر عهده گرفتیم که ۶۰ درصد آنها در برف و کولاک مانده بودند. بیشترین ماموریت امداد و نجات نیز در استان مازندران و خوزستان و فارس و کمترین آنها در کردستان و قم و چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

وی ادامه داد: در این ایام ۳۰۷ سورت پروازی داشتیم که ۲۸۰ ساعت پرواز را شامل می شد و با این پروازها ۴۲۰ نفر انتقال پیدا کردند. روز ۱۳ فروردین بیشترین ماموریت ها را انجام دادیم آن هم به دلیل بدی آب و هوا و نزولات جوی. همچنین از ۲۵ هزار نیروی نجات گر داوطلب بهره بردیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16 فروردین 1395، کد مطلب: 3590300 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین