پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بازدید از جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی کشور از 28 اسفند 94 تا هشتم فروردین جاری 48 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

شعارسال: مرتضی رحمانی موحد روز سه شنبه در حاشیه بازدید از خانه گردشگری آذربایجان غربی گفت: 53 میلیون بازدید نیز از اماکن تاریخی، فرهنگی و جاذبه های گردشگری کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: با وجود نامساعد بودن شرایط جوی در ایام نوروز امسال از بیست و هشتم اسفند ماه 94 تا هشتم فروردین ماه جاری 37 میلیون نفر شب اقامت در هتلها و اماکن اقامتی گردشگری کشور به ثبت رسیده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در میزان اقامت ها نیز هفت درصد افزایش وجود دارد.

رحمانی موحد گفت: در راستای تامین رضایت و سلامت مسافران نوروزی 37 هزار مورد بازرسی و نظارت از اماکن اقامتی، هتلها، مجتمع های رفاهی و گردشگری انجام شده است.

وی بیان کرد: با توجه به حجم بالای سفرهای امسال در کشور حجم مشکلات بسیار کم است.

رحمانی موحد گفت: سامانه تلفنی 09629 میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در ایام عید فعال بوده و 25 هزار تماس دریافت کرده است.

وی اظهار کرد: این پیامها در زمینه اطلاع رسانی، انتقادات و پشنهادات بوده است.

وی در باره تعداد گردشگران خارجی وارد شده به کشور در ایام نوروز بیان کرد: آمار گردشگران خارجی هر سه ماه یکبار استخراج می شود و هم اکنون آماری در دست نیست.

آذربایجان غربی یکی از استانهای مهم کشور در زمینه آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری است که سالانه بیش از دومیلیون نفر در ایام نوروز از جاذبه های این استان بازدید می کنند.

این استان دارای یک هزار و 500 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت شده در ردیف میراث ملی کشور است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 10 فروردین 1395، کدمطلب: 82016081 (5249639) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین