پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۰۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
سید ابوالفضل اقبالی فرزند سید مهدی قلی بسال ۱۲۸۵در نمین دیده به جهان گشود. ایشان در انتخابات مجلس ملی در مورخ ۲۶ شهریور ۱۳۴۲ با اکثریت ۱۱۴۸۳رأی از مجموع ۱۳۲۹۸رأی بنمایندگی برای مجلس ملی منتخب گردید. سید ابوالفضل اقبالی به روایت دوست و دشمن ، فردی متدین و خدمتگذار بوده و در دوران نمایندگی به مردمان آستارا و نمین خدمات ارزنده ای ارائه نمود.

شعار سال: سال ها پیش نام زنده یاد سید ابوالفضل اقبالی را از اهالی نمین شنیده بودم که از ایشان به نیکی یاد می کردند، به همین خاطر برای شناخت بیشتر آن مرحوم برآن شدم که به مجلس شورای اسلامی رجوع کنم و از منابع و اسناد های آن نهاد مردمی استفاده و بهره برداری نمایم. نامه نگاری ها ، مطالعات و پژوهش هایم در این خصوص شش ماهی به طول انجامید و ماحصل آن را در سال ۸۸ در کتابم با عنوان "سیمای جامع شهرستان نمین” که هنوز بچاپ نرسیده است در فصلی مجزا و به انضمام مشروح سخنرانی ایشان و دیگر نمایندگان نمین و آستارا در مجلس شورای ملی درج نمودم و حتی در سخنرانی ام در نخستین گردهمایی فرهیختگان و مفاخر شهرستان نمین که در خرداد ماه سال جاری در مجتمع فرهنگی و هنری سئول تهران برگزار شد از عدم تجلیل از مشاهیر نمین از جمله زنده یاد میر ابوالفضل اقبالی یاد کردم. برای نکوداشت آن شخصیت والا مقام برخی از مطالب را در فضای مجازی به رشته تحریر دراورده که به شرح ذیل می باشد:

سید ابوالفضل اقبالی فرزند سید مهدی قلی (۱۲۸۵–۱۳۴۶) دوره متوسطه را در اردبیل به پایان رسانید و سپس به تحصیل در رشته زبان و ادبیات عرب مشغول شد. وی ابتدا به شغل آموزکاری پرداخته و سپس به سازمان ثبت اسناد کشور منتقل گردید و ریاست اداره ثبت اردبیل، آذربایجان شرقی ،تهران، مازندران و بازرسی ویژه این سازمان را برعهده داشت. اقبالی در انتخابات مجلس ملی (دوره بیست و یکم) در مورخ ۲۶ شهریور ۱۳۴۲ با اکثریت ۱۱۴۸۳رأی از مجموع ۱۳۲۹۸رأی بنمایندگی برای مجلس ملی منتخب گردید.

به یاد سید ابوالفضل اقبالی، نماینده محبوب نمین در مجلس شورای ملی

سیداقبالی فردی متدین و خدمتگذار بوده و در دوران نمایندگی به مردمان آستارا و نمین خدمات ارزنده ای ارائه نمود، از جمله آن ها می توان موارد ذیل را برشمرد:

۱- ترمیم و بهسازی راه اردبیل آستارا (گردنه حیران) و رفع خطر و ایمن سازی این مسیر، همچنین مرحوم اقبالی برای آسایش و راحتی اهالی منطقه قسمتی از باغ و اراضی خود را به این مسیر حیاتی اهدا نمود.(این جاده بعد از بازسازی در ۲۷ خرداد ماه ۱۳۴۶ در ماه های آخر نمایندگی ایشان در دوره ی بیست و یکم مجلس شورای ملی مورد بهره برداری قرار گرفت)

۲- تأسیس درمانگاه در نمین

۳- استقرار بخشداری در نمین

۴- لوله کشی آب نمین

۵- تشکیل ثبت اسناد در نمین

۶- تأسیس سیکل دوم متوسطه و ششم طبیعی (ارتقای مقطع تحصیلی مدرسه فردوسی نمین)

۷- احداث دو باب مدرسه در نمین

۸- کناره بندی سد مرداب آستارا

۹- توسعه شیر و خورشید سرخ آستارا

۱۰- راه سازی و لوله کشی آب و تأمین نیروی برق آستارا

۱۱- تأمین اعتبار راه جاده اردبیل سرعین و تأمین برق سرعین احداث خیابان ها و چند واحد عمرانی دیگر

اقبالی چهره ای محبوب در بین اهالی نمین و ویلکیچ و آستارا بوده و به پاس زحمات بی دریغ ایشان، خیابانی در شهر نمین به نام شان نامگذاری شده است. ولی افسوس که در قبال تلاش های فراوان مرحوم سید ابوالفضل اقبالی کمتر از وی در محافل عمومی و رسانه ها یاد شده و شایسته این بود که تندیسی از وی در نمین نصب می شد.

دو جلسه از مشروح مذاکرات مجلس شورای ملی در دوره ۲۱ مجلس شورای ملی بصورت نمونه درج شده است:

جلسه: دو ص سه

مهرماه ۱۳۴۲*رئیس- آقای مهندس بهبودی.(آقای مهندس بهبودی مخبر شعبه دوم گزارش شعبه دائر بانتخاب آستارا و نمایندگی آقای سید ابوالفضل اقبالی بشرح زیر قرائت نمودند):پرونده انتخابات دوره بیست و یکم قانونگذاری مجلس شورای ملی از شهرستان آستارا حاکمیت که طبق ماده ۱۴ قانون انتخابات در تاریخ یازدهم شهریور ماه ۱۳۴۲ از سی و شش نفر طبقات ششگانه و معتمدین محل بوسیله فرماندار دعوت بعمل آمد، پس از انتخاب اعضای اصلی و علی البدل و انتخاب هئیت رئیسه و تعیین انجمن های فرعی و انجام سایر تشریفات قانونی روز بیست و ششم شهریور ماه ۱۳۴۲ جهت اخذ رأی تعیین گردید. پس از اخذ رأی و قرائت آراء از ۱۳۲۹۸ رأی مأخوده آقای سید ابوالفضل اقبالی به اکثریت ۱۱۴۸۳ رأی بنمایندگی دوره بیست و یکم قانونگذاری از شهرستان آستارا انتخاب گردید. انجمن مدت یک هفته از تاریخ ۲۷/۶/۱۳۴۲ برای وصول شکایات و اعترضات تعیین نمود، چون در مدت مقرر شکایتی با انجمن نرسید اعتبارنامه در تاریخ سوم مهرماه بنام ایشان صادر و آراء مأخوذه معدوم و انحلال خود را اعلام داشت، شعبه دوم در جلسه یکشنبه ۲۱ مهرماه ۱۳۴۲ پرونده انتخاباتی دوره بیست و یکم قانونگذاری شهرستان آستارا را مورد رسیدگی قرار داد، چون در مدت مقرر شکایتی به مجلس شورای ملی نرسید، لذا صحت جریان انتخابات بیست و یکمین دوره قانونگذاری شهرستان آستارا و نمایندگی آقای سیدابوالفضل اقبالی را تأیید نمود، اینک گزارش آنرا تقدیم میدارد. رئیس- مخالفی نیست ؟ (اظهاری نشد) تصویب شد. (مبارک است)

 

 افتتاح کلاس ششم دبیرستان در نمین:

جلسه: ۳۰۹ ص ۵۶

مجلس در ساعت نه صبح به ریاست آقای مهندس عبدالله ریاضی تشکیل گردید.

رئیس کمیسیون بودجه ـ مرتضوی. دهمین گزارش از کمیسیون عرایض بمجلس شورای ملی مقام محترم ریاست مجلس شورای ملی محترماً به استحضار میرساند از تاریخ ۷/۴/۴۵ که نهمین گزارش دوره ۲۱ قانونگذاری تقدیم شد تا این تاریخ تعداد ۵۲۶۳ فقره شکایت به کمیسیون عرایض واصل گردیده است با عنایت به اینکه مجلس شورای ملی تعطیلات تابستانی خود را میگذرانده، معذلک بدون استفاده مستمر از تعطیلات مزبور باتفاق همکاران به آنها رسیدگی و در مواردی که مطالب مهم جالب توجه بود طرفین شکایت در کمیسیون حاضر شده و توضیحات آنان اصغاء و ترتیب لازم برای حل مشکلات آنها داده شده که اجمالاً بعرض آنان مبادرت میورزد :{بند شماره ۱۷ این کمیسیون در ارتباط با جاده اردبیل آستارا بود}

درخواست اهالی نمین اردبیل بوسیله همکار محترم جناب آقای اقبالی دائر به افتتاح کلاس ششم دبیرستان در محل بود که با حضور نمایندگان وزارت آموزش و پرورش مورد رسیدگی قرار گرفت و منظور اهالی تأمین گردید .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبلاگ اردبیل، تاریخ انتشار 21 شهریور 92 ، کد مطلب: - ، www.nama61j.blogfa.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
0
0
اقبالی های نمین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین