پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
معاون امور باغباني وزارت جهاد کشاورزي گفت: 9 هزار و 500 هکتار گلخانه در کشور وجود دارد.
شعار سال: محمدعلي طهماسبي در حاشيه نشست هم‌انديشي معاونان بهبود توليدات گياهي و مديران باغباني سازمان‌هاي جهاد کشاورزي سراسر کشور در بابلسر با بيان اين که گلخانه محيطي کنترل شده براي رفع نياز گياه و بهينه‌سازي آن است، اظهار کرد: توليد محصولات در گلخانه سبب کنترل ميزان استفاده از کود، کاهش مصرف آب، قدرت توليد محصول سالم، جلوگيري از بسياري بيماري‌ها، توليد محصول يکدست و يکنواخت خارج از فصل سال و محصول صادراتي است.

وي با بيان اين که در دنيا حدود 3 ميليون هکتار گلخانه وجود دارد که 2.5 ميليون هکتار آن در چين است، افزود: در ايران حدود 9 هزار و 500 هکتار گلخانه وجود دارد که از اين مقدار 4 هزار هکتار نياز به بازسازي داشته و 2 هزار هکتار نيز چوبي و سنتي هستند که بايد تجهيز شوند.

معاون امور باغباني وزارت جهاد کشاورزي با اعلام اين که تسهيلات لازم براي استانداردسازي اين گلخانه‌هاي سنتي تخصيص مي‌يابد، افزود: کاهش هشت تا 10 درصدي مصرف آب، امکان توليد محصولات خارج از فصل، کاهش هزينه‌هاي توليد، امکان محصولات باکيفيت و مطابق با استانداردهاي صادراتي از جمله مزاياي استفاده از محصولات گلخانه‌اي است.

طهماسبي با بيان اين که قرار است تا جايي که امکان دارد با مشارکت مردم توليد محصولات دوباره به سمت گلخانه‌اي رود، تصريح کرد: اين امر سبب صرفه‌جويي در منابع آب، افزايش توليد کيفي و توليد محصولات صادراتي و سالم مي‌شود.

وي از پرداخت تسهيلات گلخانه‌اي از سوي صندوق توسعه ملي به اين بخش خبر داد و خاطرنشان کرد: سود اين تسهيلات براي مناطق غير برخوردار 10 درصد و مناطق برخوردار 14 درصد است که تسهيلات بر اساس طرح‌ها پرداخت مي‌شود.

طهماسبي با بيان اينکه استان‌هاي شمالي مستعد کشت گلخانه‌اي هستند، گفت: در گذشته توليد محصولات گلخانه‌اي تنها در بحث گوجه و خيار بود که امروز در بسياري از محصولات شاهد گسترش اين نوع کشت هستيم.

معاون امور باغباني وزارت جهاد کشاورزي با اعلام اين که در سال 93 حدود 402 طرح گلخانه‌اي به صندوق توسعه ملي با اعتبار 410 ميليارد تومان به بانک‌ها براي گلخانه‌ها معرفي شدند، يادآور شد: امسال يک هزار و 764 طرح در سطح يک هزار و 500 هکتار و مبلغ بيش از 220 ميليارد تومان تقاضا بوده که به بانک‌ها از طريق صندوق توسعه ملي ابلاغ شده و در حال پيگيري است.

وي با بيان اين که يکي از دشمنان توسعه گلخانه‌ها وجود دلالان است، ادامه داد: متاسفانه واردات غيرقانوني برخي محصولات از سوي برخي دلالان نگران کننده بوده و نياز است از اين امر جلوگيري شود، چون اين امر موجب نابودي توليدات و از بين بردن اشتغال مي‌شود.

اين مسوول همچنين با بيان اين که وزارت جهاد کشاورزي با ابلاغ بخش‌نامه به استانداري‌ها و وزارتخانه‌ها تقاضا کرده است از واردات ميوه جلوگيري شود، گفت: اين امر جهت حمايت از توليدات داخلي و جلوگيري از آفات و بيماري‌هايي است که با ورود ميوه به کشور به محصولات داخلي وارد مي‌شود، صورت مي‌گيرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت موج ، تاریخ انتشار 23 مهر 1394،کد مطلب - www.mojnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین