پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: حملات بروکسل که منجر به کشته شدن بیش از ۳۰ نفر شده آخرین یادآوری از اقدامات وحشیانه تروریستی است و نشان می‌دهد که باید تلاش‌های بیشتری برای مقابله با تروریست‌های داعش انجام شود.

شعار سال: به نقل از رویترز، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا، تاکید کرد: حملات بروکسل تازه ترین یادآوری از اقدامات وحشیانه است و نشان می دهد که تلاش های بیشتری باید از سوی همه کشورها به خصوص اعضای اتحادیه اروپا برای مقابله با تروریست های داعش انجام شود.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا باید نگاه دقیق تری به پروتکل های مربوط به فرودگاه ها و سایر تاسیسات نرم داشته باشند.

کلینتون گفت: اقدامات بیشتری وجود دارد که ما می توانیم برای حمایت از شرکای اروپایی خود انجام دهیم ولی اروپایی ها نیز می توانند سهم بیشتری برای ارتقای وضعیت امنیتی و مقابله با تروریست های داعش داشته باشند.

هیلاری کلینتون افزود: من علاقه دارم تا کشورهای اروپایی بیشتری در بخش امنیت و دفاع سرمایه گذاری کنند، همان طور که آلمان در دوره ریاست جمهوری اوباما این کار را انجام داده است.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: ضروری ترین ماموریت این است که ورود تروریست های خارجی از خاورمیانه را متوقف کنیم، تروریست هایی که شهروندان آلمان، فرانسه و انگلیس و بلژیک هستند و با در اختیار داشتن پاسپورت های اروپایی به راحتی می توانند از سوریه وارد کشورهای غربی شوند.

کلینتون تصریح کرد: اقدامات بیشتری می توانست از سوی اروپا انجام شود و این اقدامات شامل ایجاد یک مرز اروپایی جدید و متحد و یک گارد ساحلی بود تا مرزهای بیرونی را در برابر فشار بی سابقه ناشی از مهاجران و پناهجویان خارجی، تقویت کند.

وی همچنین از مشارکت بین آمریکا و اروپا استقبال کرد و گفت: اتحاد ناتو بین آمریکای شمالی و کشورهای اروپایی یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که آمریکا انجام داده است.

اظهارات کلینتون در شرایطی است که دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواهان در روزهای اخیر گفته است که آمریکا باید در نحوه مشارکت در ناتو تجدیدنظر کند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاريخ انتشار: 5 فروردین 1395، کد خبر:1033200 ،www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین