پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۳۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه متاسفانه دولت درگیر چند آسیب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی بود، گفت: یکی از آسیب‌ها، عدم اعتقاد به مبانی اقتصاد مقاومتی و دیگری مرعوب غرب بودن برخی مسئولان است.

شعارسال: حجت‌‌الله عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) و کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید، گفت: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال تاکید کردند که ما باید خودمان را در مقابل دشمن قوی کنیم، معظم‌له در سخنرانی خود در حرم مطهر رضوی فرمودند که امریکایی‌ها تحریم‌ها را برنداشتند و بنا دارند به دلایل مختلف تحریم‌ها را زیاد کنند. این مسئله‌ای است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اینکه تحریم‌ها بتوانند اقتصاد ایران را فلج کند هیچ وقت مبنای علمی نداشته است، حتی کارشناسان اقتصادی آمریکایی و انگلیسی هم عموما این نظر را داشتند که تحریم‌ها نمی‌تواند اقتصاد ایران را فلج کند. لذا این مسئله که تحریم‌ها بتواند اقتصاد ایران را نابود کند بر اساس علمی یک فرضیه غلطی است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: کسانی که تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند نیز به خوبی می‌دانستند که نمی‌توانند با این روش اقتصاد ما را فلج کنند ولی روی فضای تبلیغاتی و روانی که بعد از تحریم‌ها ایجاد می‌کنند حساب باز کرده بودند زیرا می‌دانستند همین فضا است که می‌تواند اقتصاد کشور را به هم بریزد.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) تصریح کرد: توپخانه تبلیغاتی و روانی دشمن بیشتر از تحریم‌ها توانست اقتصاد کشور را به هم بریزد و متاسفانه تعدادی از مسئولان در داخل نیز با این فضا هم آوا شدند و طوری القا کردند که این حرف دشمن صحیح است، که تحریم‌ها کشور را فلج می‌کند و تحریم‌ها ما از پا در می‌آورد.

وی افزود: همانطور که رهبری فرمودند ما اثرات تحریم‌ها را خیلی بیشتر از آنچه بود دریافت و به مردم معرفی کردیم و در مقابل آن مجددا اثرات رفع تحریم‌ها را خیلی بزرگنمایی کردیم.

عبدالملکی ادامه داد: ما حتما باید برگردیم و مبانی دشمنی غرب را بازخوانی کنیم، تحریم‌ها هرگز قدرت فلج کردن نظام ما را نداشته است اما برای ما هزینه ایجاد کرد و یکی از دلایل اینکه غرب به دنبال ایجاد هزینه‌ برای ما رفت این بود که ما در داخل کشور از همه ظرفیت‌ها استفاده نمی‌کنیم و غربی‌ها از این فرهنگ بد اقتصادی که ما در داخل داریم سوء استفاده کردند.

این استاد دانشگاه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که اگر ما اقتصاد مقاومتی را درست اجرایی کنیم، غربی‌ها متوجه می‌شوند که با تحریم‌ها نمی‌توانند با ما مبارزه کنند و این ابزار را برای همیشه کنار خواهند گذاشت. مانند دوران دفاع مقدس که دشمنان برای همیشه از جنگ نظامی با ایران منصرف شده و مطمئن شدند که حمله نظامی جواب نمی‌دهد.

وی افزود: معنای کلام رهبری این است که ما یک الگوی اقتصادی را با عنوان اقتصاد مقاومتی به کار گیریم تا دندان طمع آمریکا را برای فشار به ملت ایران از بعد اقتصادی برای همیشه بکند.

عبدالملکی یادآور شد: متاسفانه دولت درگیر چند آسیب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی بود و این باعث شد که پیشرفت خاصی در این رابطه نداشته باشیم، یکی از آسیب‌های عدم اعتقاد به مبانی اقتصاد مقاومتی بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: مبنای اقتصاد مقاومتی، اقتصاد اسلامی است. متاسفانه بخش زیادی از اقتصاد مردان دولت یازدهم اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند و باور ندارند که اسلام اقتصاد مربوط به خودش دارد و سعی می‌کنند اقتصاد مقاومتی را با ادبیات لیبرال و ضد دینی پیش ببرند.

وی گفت: یکی از آسیب‌های دیگران است که برخی از مسئولان ما مرعوب غرب هستند چه در بحث نظامی و چه در بحث اقتصادی. وقتی مسئولی می‌گوید غرب می‌تواند با یک بمب ما را از پای درآورد، همین مسئول فکر می‌کند غرب می‌تواند به راحتی اقتصاد ما را فلج کند.

وی در خاتمه گفت: مرعوب بودن دشمن باعث شد تا دشمن به این نتیجه برسد که تحریم‌ها را افزایش دهد و با شناختی که از دشمن داریم می‌دانیم که آنها تحریم‌ها را کنار نمی‌گذارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 08 فروردین 1395، کدمطلب: 13950108000389 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین