پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۳۲۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
عضو هیات رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، اقتصاد مقاومتی را نیاز فوری کشور در شرایط فعلی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای تولید محورشدن تمام نهادها و ساختارهای اقتصادی کشور است.

شعار سال: بیژن پناهی زاده با تأکید بر تقویت اقتصاد کشور اظهار کرد: در صورت ضعیف بودن اقتصاد کشور، دشمنان قادر خواهند بود تا طرح‌ها و برنامه‌های خود را از طریق فشار اقتصادی بر کشور تحمیل کنند اما اگر از نظر اقتصادی قوی باشیم، احتیاجی به مدارا با دشمنان، بیگانگان و دادن امتیاز به آن‌ها نیست.

وی افزود: مسلما کشورهای غربی و خصوصا آمریکا تمایلی به اقتصاد در کشور ما ندارد و هیج تضمینی و اعتمادی در خصوص اجرایی شدن لغو تحریم‌ها وجود ندارد و حتی اگر تحریم‌ها برداشته شوند، ممکن است تحریم‌های جدیدی را جایگزین کنند و با توجه به اینکه تاکنون اثرات برجام مشاهده نشده است، تنها راهکار مقاوم‌سازی اقتصادی است.

پناهی زاده با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای زندگی توأم با رنج و تحت فشار نیست، خاطرنشان کرد: در تحقق اقتصاد مقاومتی تمام نهادها و ساختارهای اقتصادی کشور باید دست‌به‌دست هم دهند و در جهت حمایت از تولید گام بردارند و تولید محور شوند؛ متأسفانه دولت گذشته و دولت فعلی در خصوص اقتصاد مقاومتی به گونه‌ای که باید، عمل نکرده و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محقق نشدند.

وی عنوان کرد: مهمترین راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به تأکیدات و نامگذاری مقام معظم رهبری اصلاح قوانین در جهت حمایت از تولید داخلی است؛ برای مثال قوانین مالیاتی، گمرکی، بانکی، قانون تأمین اجتماعی و فضای کسب و کار باید در جهت حمایت از تولید اصلاح شوند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: با سود تسهیلات 28 درصدی امکان تحقق اقتصاد مقاومتی وجود ندارد و این مساله مستلزم پرداخت بدهی دولت به بانک‌ها است تا منابع مورد نیاز بانک برای ارائه تسهیلات با سود پایین به تولیدکننده‌ها تأمین شود.

پناهی زاده با بیان اینکه دولت به شدت در اقتصاد کشور دخالت می‌کند، گفت: در اقتصاد مقاومتی بخش خصوصی باید محور باشد و دولت باید هزینه‌های خود را کاهش دهد؛ نمی‌شود که بخش خصوصی در مسیر اقتصاد مقاومتی گام بردارد و هزینه بخش دولتی چند برابر باشد، پس دولت باید تکلیف شرکت‌های دولتی را تعیین و بدنه خود را کوچک کند.

وی با تأکید بر لزوم تغییر شیوه دولت اظهار کرد: دولت باید در خصوص اقتصاد مقاومتی شعار را رها و عمل کند و اگر دولت در جهت اصلاح قوانین مربوط به تولید گام بردارد، امکان تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایجاد می‌شود.

پناهی زاده یادآور شد: اگر اشخاصی در مسیر حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی، کارشکنی و سنگ اندازی کردند و خللی به وجود آوردند، ما اسامی این افراد را به مراجع قضایی و رسانه‌ها می‌دهیم و کسانی که در جهت عمل به اقتصاد مقاومتی گام بر ندارند، به مردم معرفی می‌شوند و ما اجازه نخواهیم داد فرمایشات رهبری مبنی بر اهمیت اقتصاد مقاومتی روی زمین باقی بماند و بخش خصوصی آماده است تا به این فرمایشات جامه عمل بپوشاند و در این مسیر محکم و با صلابت قدم بر خواهد داشت.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 8 فروردین 1395، کد مطلب: 95010801571:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین