پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰
شری که دغدغه هایش کاملا متفاوت با چارچوب ها و دغدغه های مردم است و اکنون در سخت ترین شرایط وضعیت اقتصادی مردم، انبوه بیکاران، گرانی و رکود، این گروه تلاش می کند بهروز وثوقی ؛ سگ بازی ؛ حجاب اجباری و ... را تبدیل به اولویت مردم نماید.

شعارسال: در چندسال اخیر یک قشر خاص (موسوم به سلبریتی ها) در حال تبدیل شدن (تبدیل کردن) به گروه مرجع هستند. گروه مرجع کاذبی که فاقد ارزش های پایه دینی _ اجتماعی، دانش و حداقل های هنجاری جامعه است در عین حال تلاش می کند در تمام حوزه های اجتماعی سیاسی تبدیل به مرجعی برای اقشار خاکستری و سطحی یا فاقد رای و تحلیل صحیح باشند. قشری که دغدغه هایش کاملا متفاوت با چارچوب ها و دغدغه های مردم است و اکنون در سخت ترین شرایط وضعیت اقتصادی مردم، انبوه بیکاران، گرانی و رکود، این گروه تلاش می کند بهروز وثوقی ؛ سگ بازی ؛ حجاب اجباری و ... را تبدیل به اولویت مردم نماید.

در این زمینه به نکات مهم زیر توجه کنیم:

سلبریتی ها؛ به طور نرم،‌ از ارزش های پایدار جامعه اسلامی قبح شکنی کرده و ارزش های دین گریز ؛ نظام ستیز و اباحه گرایانه را جایگزین آن می کنند.

اصل برای این طیف دیده شدن است و در این مسیر یا هیچ خط قرمزی ندارند و یا عموما خطوط قرمز جامعه را جابجا کرده و مدل جدیدی ارائه می کنند که در آینده نزدیک سبک زندگی ایرانی اسلامی را شدیدا در معرض خطر قرار می دهند. خطر آن جا بیشتر می شود که این دیده شدن با جریانات سیاسی پیوند بخورد. (نمونه آن فعالیت های انتخاباتی و راه اندازی هشتک با روحانی تا ۱۴۰۰ و ...)

متاسفانه کارکرد عملی سلبریتی ها عموما غربی سازی روحیات ملی و فرهنگ عامه جامعه شده است. بخشی از این کژکارکرد که می توان آن را غربگرایی اجتماعی!!! نامید از طریق پیوندهای عاطفی، بینشی، ادراکی (زاویه تحلیلی) و رسانه ای ایجاد می شود. نتیجه این مجموعه ؛ از بین بردن مرزبندی فرهنگی هویتی با فرهنگ غرب است.

از منظر دیگر؛ لایه های هوشمند غرب توانسته است پیوندهایی غیرمحسوس و محسوس میان سلبریتی های ایران (بخشی از جامعه هنری، ورزشی، مطبوعاتی و..) و معارضان سیاسی نظام اسلامی، ایجاد نماید. نتیجه این مجموعه تلاش برای تبدیل کردن غربگرایی نخبگانی به غربگرایی اجتماعی و سپس تحمیل آن به گفتمان و خواست عمومی مردم است.

مرجع سازی گروه های نازل و از لحاظ فرهنگی آسیب پذیر و غالبا کم سواد سبب می شود ارتباط نخبگان حقیقی و شخصیت های اصیل و انقلابی با عموم مردم دچار فرسایش شود و متاسفانه در لایه هایی از جامعه این ارتباط کاملا قطع است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ذاکرنیوز، تاریخ انتشار:12خرداد1397 ، کدخبر: 502766: www.zakernews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین