پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۷۰۰
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
این روزها بسیاری از افراد جامعه و مردم، متاسفانه خودشان و سبک زندگیشان را با الگو از افراد پولدار خراب کردند و می‌کنند: چرا دیگر آرامش در جامعه به آن شکل قدیم نیست؟ این همه استرس و ناراحتی از کجاست؟ عزت نفس زنان و مردان ایران اسلامی به کجا رفته که امروزه هزاران احادیث و توصیه اسلام عزیز را رها کرده‌اند و به آموزش‌های غرب و اصول موفقیت از نگاه آنان چسبیده‌اند؟فردی که به خاطر به دست آوردن یک زن پا بر روی همه اعتقاداتش می‌گذارد؛ کارمندی که برای رسیدن به چند هزار تومان حقوق بیشتر، زیر آب همکارش را می‌زند؛ حرص زدن برای عوض کردن ماشین و موبایل؛ ظلم به دیگران برای رسیدن به پول یا زن! و... به کدام سمت داریم می‌رویم؟

شعار سال: این روزها بیش از هر زمان دیگر، مردم به رقابت با هم مشغولند: از رقابت بر سر زنان و پول گرفته تا گرفتن پست و مقام. البته فعالیت و رقابت مثبت حسابش از این نوشته جداست، اما چند درصد این رقابت‌ها سالم است؟ وقتی می‌میریم، چه با خود داریم که ببریم؟

لطفاً واقعیات تلخ را فیلتر نکنیم! حداقل برای ذهن و وجدان خودمان.

فردی که به خاطر به دست آوردن یک زن پا بر روی همه اعتقاداتش می‌گذارد؛ کارمندی که برای رسیدن به چند هزار تومان حقوق بیشتر، زیر آب همکارش را می‌زند؛ حرص زدن برای عوض کردن ماشین و موبایل؛ ظلم به دیگران برای رسیدن به پول یا زن! و... به کدام سمت داریم می‌رویم؟

همه خوبی‌ها در یک انبار جمع شده است و کلید آن، زهد و بی‌رغبتی به دنیاست. منظور این نیست که مانند گدا زندگی کنیم و پیشرفت مالی نکنیم؛ خیر. اشتباه نشود. منظور اشتیاق به دنیاست.

وقتی به دنیا رغبت پیدا بکنیم، عمر خود را در مسیر حسادت، حرص، خدای نخواسته مال حرام خوردن و ظلم به سایرین هدر می‌دهیم و در نهایت به پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) هم جفا می‌کنیم. ریشه همه این آفات، دلبستگی به دنیاست. لطفاً بعد از خواندن این سطور، کمی تفکر کنیم!

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت خبری الف تاریخ انتشار9 بهمن 97، کدخبر: 3971109029، www.alef.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین