پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۱۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس به جاده سازی و ایجاد سازه در حریم دریاچه گهر واکنش نشان داد.

شعار سال: مجید کیانپور در رابطه به جاده سازی و احداث سازه در منطقه حفاظت شده گهر شهرستان دورود اظهارداشت: هر گونه تغییر در وضع موجود اشترانکوه، دریاچه گهر و محیط پیرامون آن، دریاچه را از ثبت جهانی خارج می‌کند پس از هرگونه سازه و ساختمانی که بخواهد در آنجا احداث شود باید جلوگیری کرد.

وی افزود: اگر بگویند ساختمان‌هایی در این منطقه نیاز است که باید گفت اکنون ساختمان موجود است و می‌توان آن ها به نوعی مرمت کرد اما نباید به این بهانه ساختمان جدید احداث شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با اشاره به پی کنی و انتخاب پیمانکار در گهر عنوان کرد: وضعیت فیزیکی منطقه را نباید به هم بزنند چرا که زیبایی گهر به همین است که راه تردد وسیله نقلیه در آن وجود ندارد و اگر وجود داشته باشد سریعا دچار تخریب می‌شود و شرایط خودش را از دست می‌دهد.

وی بیان کرد: از هر طرف و قسمتی که بخواهد جاده‌ای به گهر کشیده شود مخالف 100 درصد هستیم و باید محیط زیست منابع طبیعی واقعا از جاده کشی جلوگیری کنند و اجازه ندهند این اتفاق بی‌افتد.

کیانپور گفت: حتی اگر می‌گویند جاده برای عشایر است باید گفت عشایر نیز خودشان به این راضی نمی‌شوند که چنین اتفاقی بی‌افتد و بخواهد محیط منطقه به بهانه جاده تخریب شود.

وی تصریح کرد: برخی می‌گویند جاده مالرو است و لاشه برداری می‌کنیم اما لاشه برداری هر 10 یا 15 سال یکبار است نه اینکه هر سال کار انجام شود! دریاچه گهر مختص به شهر خاص و استان لرستان نیست بلکه یک سرمایه ملی است و همه وظیفه داریم از آن حمایت و حراست کنیم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس اظهارداشت: کسانی که می‌گویند هیچ اقدامی در گهر انجام نشده ما خیلی خوشحال می‌شویم اکه اقدامی انجام نشده باشد اما در واقع شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد؛ آن ارگانی که پیمانکار انتخاب کرده و قبلا در منطقه مستقر شده است پیامی دارد، پس اگر چیزی نباشد ما که حرفی نداریم و کسی دنبال پیگیری نیست اما وقتی می‌بینیم مشکلی هست پیگیری ایجاد می‌شود.

کیانپور حفاظت و حراست از دریاچه گهر را مطالبه عمومی مردم شهرستان دورود و استان لرستان دانست و عنوان کرد: تشکل‌های مردم نهاد از هر گونه عملکردی که سبب شود محیط پیرامونی دریاچه گهر و اشترانکوه دستخوش تغییر شود جلوگیری کنند.

در پی اعتراضات مردم و تشکل‌های مردم نهاد نسبت به جاده سازی به سمت دریاچه گهر، خبرگزاری گزارشی در سیزدهم خرداد ماه 97 گزارشی با عنوان"جاده‌ای برای نابودی "گهر" آلپ ایران؛ لطفا توقف کنید"منتشر کرد که پس از انتشار این گزارش برخی رسانه‌ها در اقدامی عجیب در پی انکار یا رد این واقعیت بودند و این در حالیست که مردم و دوستداران محیط زیست همچنان خواستار رسیدگی به این موضوع و حفاظت از دریاچه گهر هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 17 خرداد 97، کد مطلب: 1743819، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
الیگودرزی ها دارند شبانه کار را جلو می برند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین