پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۳۷۸
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تاکنون مجوز شکار بیش از ۱۰ تا ۱۵ رأس صادر نشده است، گفت: هر مجوز شکار بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان به شکارچیان خارجی فروخته می‌شود.

شعار سال: مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تاکنون مجوز شکار بیش از ۱۰ تا ۱۵ رأس صادر نشده است، گفت: هر مجوز شکار بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان به شکارچیان خارجی فروخته می‌شود. علی تیموری در خصوص قیمت پروانه‌های صادر شده برای شکار گفت: قیمت‌های شکار برای شکارچیان داخلی و خارجی متفاوت است و تاجایی که من می‌دانم قیمتی را که صندوق ملی محیط زیست برای شکارچیان خارجی در نظر گرفته، بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان است. 

 وی خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط‌ زیست مجوز شکار ۱۰۵ رأس را به صندوق ملی محیط‌ زیست داده است و فکر می‌کنم تاکنون به هشت شکارچی خارجی مجوز شکار داده شده و شکار توسط آنها انجام شده است، البته ۲۰ شکارچی داخلی متقاضی دریافت پروانه شکار هستند و تا پایان سال همچنان فرصت وجود دارد. مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: ۲۰ درصد مجوزهایی که سالانه برای شکار صادر می‌شود، متعلق به جوامع محلی است که با قیمت دولتی و بسیار ارزان به فروش می‌رسد و ۸۰ درصد این پروانه‌ها متعلق به شکارچیان داخلی و خارجی است. تیموری با بیان اینکه هر پروانه شکار به قیمت دولتی ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، یادآور شد: صندوق برای ۱۰۵ پروانه شکار مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به سازمان پرداخت کرده است. صندوق نیز با توافقی که با شکارچی می‌کند پروانه‌های شکار را به آن ها می‌فروشد و قرار است ۸۰ درصد مبلغ این فروش برای خدمات‌رسانی به همان منطقه شکار هزینه شود. وی همچنین تأکید کرد: تعیین فصل شکار برعهده کارشناسان محیط‌ زیست است و مدیران استان‌ها پیشنهاد شکار در این فصل را مطرح کردند و پس از آن موضوع در جلسه‌ کارگروه شکار بررسی و تصمیم بر این شد که پروانه شکار صادر شود.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران، تاریخ انتشار 22 خرداد 97، کد مطلب: 470229، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین