پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۱۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: عدم توسعه‌یافتگی اقتصاد کشاورزی به نبود زیرساخت‌های مناسب در این بخش برمی گردد که یکی از سکو‌ها برای رسیدن به شرایط مطلوب در این بخش، بهره بردن از ظرفیت‌های بورس کالا است. عباس کشاورز گفت: با عرضه عمده محصولات کشاورزی در بورس کالا موافق هستیم به‌طوری که رفته رفته بر حجم عرضه محصولات در این بازار نیز افزوده می‌شود.

شعار سالمعاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: عدم توسعه‌یافتگی اقتصاد کشاورزی به نبود زیرساخت‌های مناسب در این بخش برمی گردد که یکی از سکو‌ها برای رسیدن به شرایط مطلوب در این بخش، بهره بردن از ظرفیت‌های بورس کالا است. عباس کشاورز گفت: با عرضه عمده محصولات کشاورزی در بورس کالا موافق هستیم به‌طوری که رفته رفته بر حجم عرضه محصولات در این بازار نیز افزوده می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در سال گذشته نیز گندم چهار استان در بورس کالا عرضه شد تا به مرور زمینه برای عرضه‌های پرحجم گندم در بورس فراهم شود، به‌عنوان مثال چالش ما در این بخش به محصول آرد برمی گردد؛ فردی که کالایی را از بورس خریداری می‌کند، باید در راستای تکمیل زنجیره، محصول فرآوری شده را نیز در بورس عرضه کند، اما در شرایط فعلی مجبور هستیم آرد یارانه‌ای به نانوایی‌ها بدهیم که باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود.

به گفته وی، به‌طور طبیعی ایده آل بازارها، قرار گرفتن محصولات بر تابلوی بورس و کشف قیمت‌ها براساس عرضه و تقاضاست، اما در بخش کشاورزی باید رفته رفته زمینه‌ها برای رسیدن به این مهم فراهم شود.معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه مکانیزم مناسب و شفافیت بورس، حق انتخاب به تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌دهد، گفت: عدم توسعه یافتگی اقتصاد کشاورزی به نبود زیرساخت‌های مناسب در این بخش برمی‌گردد که یکی از سکو‌ها برای رسیدن به شرایط مطلوب، بهره بردن از ظرفیت‌های بورس کالاست.

رشد تولید گندم کیفی

کشاورز در ادامه به تولید گندم در سال زراعی جاری اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری تولید گندم کیفی بیشتر شود و خرید هم افزایش داشته باشد.وی با بیان اینکه امسال به موضوع آبیاری کشاورزی توجه شده، اما این موضوع برکیفیت گندم اثری نداشته است، گفت: بررسی‌های طرح کیفیت گندم آغاز شده است و نتایج آن تا آخر فصل برداشت اعلام خواهد شد، کیفیت گندم تابع ژنتیک، مدیریت زراعی و کنترل علف هرز و البته مصرف کود سرک است به‌طوری‌که اغلب مزارع گندم کشور دو یا سه بار از کود سرک استفاده کرده‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تمامی شرایط برای تولید گندم کیفی مهیاست، چرا‌که ژنتیک رقم پتانسیل خوبی داشته، علف‌های هرز کنترل شده و کود ازت و سرک به‌صورت تدریجی مصرف شده است.کشاورز با اشاره به اعلام نرخ خرید تضمینی سال زراعی آینده گفت: نرخ خرید تضمینی سال زراعی آینده در وزارت جهاد کشاورزی در حال بررسی است که در مردادماه سال جاری به شورای اقتصاد ارجاع داده خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 27 خرداد 97، کدمطلب:۳۴۰۱۱۲۰، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین