پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۵۸۰
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
رئیس اتحادیه صادرکنندگان و فروشندگان زعفران،­ از خروج وسیع پیاز زعفران از کشور و توسعه کشت این محصول در افغانستان خبر داد.

شعارسال: غلامرضا میری ­با اشاره به اینکه خروج پیاز زعفران بصورت قاچاق انجام می شود افزود: خروج گسترده و غیرقانونی پیاز زعفران،​ سبب افزایش قیمت این محصول در داخل کشور شده است.

او نبود سیستم بانکی بین المللی را برای فروش زعفران،­ مشکل این بخش دانست و گفت: این روند سبب ناتوانی ما برای تامین زعفران در بازار اروپا­ شده،​ برهمین اساس افغانستان جایگزین ایران در این بخش شده است که بخشی را تولید و بخشی را با خرید از ایران و صادرات آن با نام افغانستان می کند.

رئیس ­اتحادیه صادرکنندگان و فروشندگان زعفران حجم صادرات زعفران را 300 میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد: صادرکنندگان زعفران این محصول را با دلار 7000 هزار تومانی صادر می کنند که براساس اعلام دولت و فعالیت سامانه نیما، صادرکنندگان باید ارز را با قیمت 4200 به کشور وراد کنند که این به صرفه نیست و البته این درحالیستکه صادرکنندگان زعفران در قبال این محصول تومان دریافت می کنند.

میری با اشاره به فعالیت های دولت برای مقابله با قاچاقچیان پیاز زعفران گفت: زعفران محصول استراتژیک و انحصار تولید آن برای ایران است بنابراین دولت باید تلاش بیشتری برای جلوگیری از این معضل داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار: 27 خرداد ، 1397 ، کدخبر: 2154831، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین