پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۴۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
نخبگان و متخصصان کشور در بخش تجهیزات پزشکی موفق به طراحی و ساخت دستگاه "همودیالیز" شدند که رسماً ایران را در رده پنج کشور تولیدکننده دنیا قرار داد.
شعارسال: گروه دانش‌بنیان آریاطب فیروز با بهره‌گیری از دانش متخصصان و نخبگان کشور و سرمایه گروهی از صنعت‌گران این مرز و بوم، در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی به‌منظور توسعه فناوری برای بهبود کیفیت زندگی بیماران تلاش می‌کند و در این راستا موفق به ساخت نخستین محصول خود با عنوان «همودیالیز» شده است.

این شرکت از سال 1392 تا پایان سال 1394 موفق به طراحی و ساخت این دستگاه شده که رتبه پنجم جهانی را در ارتباط با ساخت این دستگاه پیچیده برای کشورمان به‌ارمغان آورده است.

بنابراین با این ابداع تیم دانش‌بنیان مستقر در پارک علم‌وفناوری پردیس، ایران به جمع کشورهای ژاپن، آلمان، ایتالیا و سوئد ملحق و با دریافت پروانه ساخت از اداره‌کل تجهیزات پزشکی، به یکی از قطبهای تولید این دستگاه در دنیا تبدیل شد.

در همین راستا بهروز سبک‌دست؛ مدیر‌عامل این شرکت دانش‌بنیان در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه دستگاه همودیالیز با هدف پوشش درخواست بیماران کلیوی مزمن که سه بار در هفته نیازمند مراجعه به مراکز دیالیز هستند، طراحی شده است.

وی با تأکید بر اینکه "به‌دلیل شرایط تحریمی مجبور به طراحی و ساخت 25 ماژول فناورانه شدیم و اکنون دانش طراحی نرم‌افزار و ساخت دستگاه کاملاً در اختیار ماست"، ابراز کرد: برای انجام این مأموریت هیچ انتقال تکنولوژی انجام ندادیم و به تولید دانش پرداختیم.

سبک‌دست افزود: این گروه شامل مرکز ساخت و تولید، مرکز تحقیقات، آزمایشگاه مرجع، مرکز دیالیز نمونه و مرکز رشد ایده‌ها است؛ به‌عنوان مثال مرکز تحقیقات ما در بخش پزشکی تفاهم‌نامه‌های همکاری با مراکز تحقیقاتی نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران و نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله(عج) دارد.

این فعال فناور خاطر‌نشان کرد: از دو سال گذشته دستگاه تولیدی ما در این دو مرکز مورد تستهای بسیاری قرار گرفت و نهایتاً توانست تأییدیه خدمات دریافت کند.

سبک‌دست با بیان اینکه "عمر دستگاه تولیدی ما بین 20 تا 30 هزار ساعت یا پنج تا هفت سال است"، یادآور شد: ظرفیت خط تولید ما حدود هزار دستگاه در سال است و در سال گذشته توانستیم 70 دستگاه در 10 مرکز درمانی سرپل‌ذهاب، قم، همدان و تهران به‌فروش رسانیم.

وی خاطر‌نشان کرد: همچنین توانستیم مرکز دیالیز افغان آریا در افغانستان را با شش دستگاه همودیالیز ATF 1022 تجهیز کنیم.

این تولیدکننده تجهیزات پزشکی افزود: امیدواریم با همکاری پارتنر محلی بتوانیم بین 100 تا 200 دستگاه نیز در چند کشور دیگر از جمله آذربایجان، گرجستان و کنیا به‌فروش رسانیم.

سبک‌دست نیاز کشور به این دستگاه را بیش از 400، 500 موردی دانست که گاهی در آمار مطرح می‌شود و عنوان کرد: تعداد زیادی از دستگاه‌های همودیالیز موجود در مراکز درمانی فرسوده بوده و نیازمند نوسازی است؛ از طرف دیگر با توجه به رشد شش‌درصدی بیماران دیالیزی بر آن هستیم که امسال 200 دستگاه همودیالیز تولید کنیم.

وی با تشریح طراحی دستگاه‌های جانبی دیگر برای اتصال به دستگاه همودیالیز همچون «تِستر دیالیز»، به بیان درخواستی پرداخت و گفت: به‌دلیل محدودیت منابع ارزی کشور و همچنین تولید دستگاه باکیفیتِ مشابه خارجی در داخل، عقل حکم می‌کند محدودیتی در واردات دستگاه‌هایی که نمونه داخلی آنها موجود است داشته باشیم و بر این اساس خواهان افزایش تعرفه واردات از پنج به 20 درصد هستیم.

این فعال فناور افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با این درخواست موافقت کرده و وزیر بهداشت نیز در حال ارزیابی این پیشنهاد است.

وی با بیان اینکه 80 درصد مصرف‌کنندگان این دستگاه، بیمارستانهای دولتی هستند، ابراز کرد: امیدواریم با تغییر تعرفه واردات، در نظر گرفتن سه آپشن اضافی برای این دستگاه از سوی این شرکت دانش‌بنیان و تعمیر قطعات با تعویض ماژولهای سیستم، شرایط برابر رقابتی با نمونه‌های خارجی در بازار کشورمان فراهم شود و در سالی که مزین به نام «حمایت از کالاهای ایرانی» است، بتوانیم به رقابت با برندهای بزرگ دنیا بپردازیم.

براساس اطلاعات ارائه‌شده از سوی دست‌اندرکاران این شرکت دانش‌بنیان، تاکنون بدون هیچ‌گونه حمایتی رقمی بالغ بر 12 میلیارد تومان در راستای مأموریتهای این شرکت و تولید این دستگاه تکنولوژی‌محور سرمایه‌گذاری شده است.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری  تسنیم، تاریخ انتشار: 2تیر1397 ، کدخبر:  1758154،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
واقعا به ایرانی بودن خوم افتخار میکنم وقتی خبری رو در این زمینه می شنوم! مخصوصااا تو علم پزشکی
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین