پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
رئیس ستاد پیگیری برجام با اشاره به پرسش خبرنگار صدا و سیما از رئیس جمهور اتریش درباره سوئیفت گفت: رئیس جمهور اتریش از جزئیات سوئیفت بی اطلاع است.

شعار سال: سید عباس عراقچی در بخشی از گفتگوی ویژه خبری سیما درباره اظهارات رئیس جمهور اتریش درباره ادامه مذاکرات برای برداشته شدن تحریم سوییفت ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در وین، افزود : خبرنگار ایرانی یعنی خانم کاظمی که در طول مذاکرات در وین همراه بودند و خیلی هم زحمت کشیدند ، سوالاتی را که از مرکز به او داده شده است از رئیس جمهور اتریش پرسیده است.

عراقچی ادامه داد: در حقیقت صدا و سیما از رئیس جمهور اتریش می پرسد چرا تحریم سوئیفت هنوز برداشته نشده است؟

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به مجری که آیا اطمینان دارید سوال را مرکز به خبرنگار داده است گفت: من پرسیدم و سوالات را از مرکز به خبرنگار داده بودند البته از جایی پرسیدم - حالا اصلا فرض کنیم خانم کاظمی خودش پرسیده باشد ، شما جای رئیس جمهور اتریش ، خبرنگار ایرانی سوال می کند که چرا تحریم سوییفت هنوز برداشته نشده است.

رئیس ستاد پیگیری برجام افزود: رئیس جمهور اتریش با خود می گوید وقتی خبرنگار ایرانی خودش این سوال را پرسیده ، حتما تحریم سوییفت برداشته نشده است.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور اتریش قرار نیست از همه جزئیات سوییفت و غیره مطلع باشد و من این اظهارات را حمل بر بی اطلاعی وی می گذارم.

عراقچی اضافه کرد: چون خبرنگار ایرانی از او سوال کرده که چرا برداشته نشده است، وی مجبور شده است خیلی کلی پاسخ دهد که مذاکرات ادامه دارد.

مجری در ادامه پرسید: حالا شما فکر نمی کنید سطح رئیس جمهور اتریش را زیاد پایین آوردید؟ عراقچی بلافاصله گفت: نه! قطعا همین است که می گویم.

گفتنی است همیشه پیش از مصاحبه اختصاصی خبرنگاران با مقامات عالی از جمله روسای جمهور ، پرسش های احتمالی آن رسانه از قبل در اختیار دفتر مقام مسئول قرار داده می شود و آن مقام مسئول عالی رتبه، با آمادگی و اطلاع از جزئیات مباحث در مصاحبه شرکت می کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 15 فروردین 1395، کد مطلب: 155198: آدرس سایت: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین