پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۴۰
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
مدیرعامل شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران بابیان اینكه احتمال توجیه پذیر بودن انتقال آب خزر ضعیف است گفت: باید قبل از اینكه تصمیم عملیاتی بگیریم تاثیر انتقال آب روی محیط زیست را بررسی کنیم.
شعارسال: مدیرعامل شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران درباره چالش های احتمالی انتقال آب دریای خزر به فلات مركزی و دریاچه اورمیه گفت: در این خصوص ما هنوز در مرحله شناخت و مطالعه هستیم و چه بسا ممكن است به این نتیجه برسیم كه به لحاظ زیست محیطی توجیه ندارد و نباید آب منتقل شود.

محمدرضا رضازاده افزود: نتایج مطالعه انتقال آب خزر به فلات مركزی و دریاچه ارومیه تا چند ماه آینده اعلام می شود و وقتی نتایج از سوی مشاورین خارجی هم اعلام و اطلاعاتمان از كیفیت آب كامل شود تصمیم گیری خواهیم كرد.

رضازاده تصریح كرد: ما اكنون در حال اندازه گیری های مختلفی از دریاچه خزر و همچنین از كیفیت آب دریاچه ارومیه هستیم و زمانی كه تكمیل شود نتایج اعلام می شود.

وی با بیان اینكه دستگاه های اجرایی دولت قبل در زمینه كسب اطلاعات از وضعیت دریاچه ارومیه فعالیتی نكردند، گفت: ما اكنون در قالب وظایفی كه به عهده مان گذاشته شد برای اینكه ابعاد و فاكتورهای مختلف اندازه گیری شود دستگاه هایی را وارد كردیم و كیفیت مختلف آب را بررسی می كنیم.

مدیرعامل شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینكه احتمال توجیه پذیر بودن انتقال آب خزر ضعیف است، یادآور شد: ما فعلا باید قبل از اینكه تصمیم عملیاتی بگیریم تاثیر انتقال آب روی دریای خزر و محیط زیست را بهتر رصد كنیم.

شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران بزرگترین کارفرمای دولتی پروژه های سد و انتقال آب در ایران است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395، کد مطلب: 3590804، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین