پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۴۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۵
مدیرکل دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، به ارائه گزارشی از وضعیت گران فروشی دارو و داروخانه های متخلف پرداخت.

شعارسال: دکتر شهریار اسلامی تبار، با اشاره به موارد شکایات از داروخانه های متخلف در کشور، گفت: بر اساس گزارش های ۲۹ دانشگاه علوم پزشکی کشور در ارتباط با موارد تخلف در حوزه دارو، بیشترین موارد شکایت در سال ۹۶، موضوع گران فروشی دارو بوده است.

وی با عنوان این مطلب که بیشترین موارد تخلف در سطح داروخانه ها اتفاق افتاده است، افزود: در سال گذشته تعداد ۴۲۸۳ مورد شکایت حضوری، تلفنی و کتبی از داروخانه های کشور داشته ایم که ۴۸۹ مورد از این شکایت ها، مورد پذیرش و رسیدگی قرار گرفت.

اسلامی تبار، در ارتباط با وضعیت شکایت ها در حوزه تجهیزات پزشکی، گفت: بیشترین موارد شکایت ها در حوزه تجهیزات پزشکی، مربوط به تجهیزات تقلبی، قاچاق و غیرمجاز بوده است که بیشترین مکان وقوع تخلف، مراکز غیرمجاز یا فروش اینترنتی بوده است.

به گفته مدیرکل دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایت و امور حقوق سازمان غذا و دارو، در سال گذشته تنها ۲۶ مورد شکایت تلفنی، حضوری و کتبی داشته ایم که ۸ مورد آنها قابل رسیدگی و پیگیری بود.

اسلامی تبار به حوزه خوراکی و آشامیدنی اشاره کرد و افزود: نقص در برچسب گذاری، بیشترین موضوع شکایت ها با ۱۷۷۵ مورد بوده است که ۷۲۶ مورد از این شکایت ها، مورد پذیرش و رسیدگی قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، به موارد شکایت در حوزه آرایشی و بهداشتی اشاره کرد و گفت: استفاده از برچسب نامعتبر، بیشترین علت شکایت ها بوده است که از ۲۳۴ مورد شکایت حضوری، تلفنی یا کتبی، تنها ۱۸۸ مورد این شکایت ها پذیرش و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی، به حوزه محصولات طبیعی، سنتی و مکمل اشاره کرد و افزود: بیشترین موضوع شکایت در این حوزه، مربوط به موارد تقلبی، قاچاق و عرضه غیرمجاز بوده است.

اسلامی تبار تاکید کرد: عطاری ها، بیشترین مکان وقوع تخلف در حوزه محصولات طبیعی و سنتی بوده اند که از ۶۰ مورد شکایت، تنها ۳۰ مورد قابل رسیدگی بوده است.

وی افزود: در حال حاضر یک سیستم نرم افزاری برای ثبت شکایات مردم در سازمان غذا و دارو، راه اندازی شده است که موارد شکایت از این طریق قابل پیگیری و رسیدگی است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 5تیر1397، کدخبر: 4330371: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
مردم واقعا از داروخانه ها شاکی هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
داروخونه ها از بیمه ها شاکین بیمه ها از وزارت مردم از داروخانه ها و بیمه ها قشنگ همه از هم شاکی هستیم
س.د76
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
0
چرا داروخانه دارو ها را گرون کردن یک قرص مسکن چرک خشکن گرفتم ۷۰ هزارتومن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین