پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۵۶۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۸
غلامی درباره آخرین وضعیت ساخت ماهواره‌های بومی و پروژه اعزام انسان به فضا توضیحاتی داد.
شعارسال: منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره آخرین وضعیت ساخت ماهواره‌های بومی و پروژه اعزام انسان به فضا اظهار کرد: برنامه‌های تحقیقاتی فضایی با همکاری پژوهشکده هوا فضا و برخی دانشگاه‌ها در حال پیگیری است و تاکنون توقفی را هم به دنبال نداشته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه پروژه‌های کلان به دلیل تامین هزینه های مالی آن با تاخیر پیش می‌روند؛ گفت: این موضوع به معنای توقف پروژه نیست.

لازم به ذکر است, رئیس سازمان فضایی ایران پیش از این اعلام کرد که سه نوع ماهواره در کشور مراحل توسعه و ساخت را طی می کند. دسته اول ماهواره های مخابراتی است که با ساخت ماهواره مصباح و پرتاب ماهواره امید، این خانواده شکل گرفته و با ماهواره های ناهید 1 و ناهید 2 در حال توسعه است.

به گفته وی گروه دوم، ماهواره های سنجشی است که فعالیت های تحقیقاتی آن با ساخت و پرتاب ماهواره‌های رصد، نوید و تدبیر با وضوح تصویر (رزولوشن) در سطح چند صد متر آغاز شده و اکنون با پروژه های دوستی، پیام، ظفر و سها که رزولوشنی چند ده متری دارند، ادامه می یابد.

رئیس سازمان فضایی ایران تاکید کرد که این پروژه ها عملا تشکیل دهنده مراحل توسعه برای دستیابی به ماهواره های عملیاتی بوده و گام به گام کشور را به این قابلیت ها نزدیک تر می سازد.

براری گفت: دسته سوم نیز ماهواره‌های مکعبی و کوچک است که علاوه بر ایجاد بستر تجربه آموزی و آموزش نیروی انسانی متخصص، در آینده می تواند سرمنشا تحولات جدی در این عرصه باشد.

رئیس سازمان فضایی ایران ابراز امیدواری کرد که با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و تلاش و همت مضاعف کارشناسان و متخصصان کشور، تا افق چشم انداز 1404 شاهد دستیابی کشور به ماهواره‌های حرفه‌ای و عملیاتی بومی باشیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 7تیر1397 ، کدخبر: 6579518،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
ادم با خوندن این خبر ها حیفش میاد از جوون هایی که تو این سرزمین حیف شدن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
ا.ف75
این که در این زمینه ها داریم به شدت خوب عمل میکنیم نویدبخش آینده روشن برای ایرانه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
فکر کنم ایران الان مسائل مهمتری برای مواجهه داره تا بحث فرستادن انسان به فضا
س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
پیشرفت خوبی داشتن تا اینجا ولی تا محقق شدن هدفشون راه زیادی دارن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین