پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۳۷۸۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۲
عضو کمیسیون آموزش مجلس، امکانات مدارس دولتی برای تحصیل دانش‌آموزان را کافی و به‌روز ندانست،گفت: دولت باید شرایط تحصیل بدون دغدغه در مدارس دولتی را فراهم کند.

شعارسال: محمد بیرانوندی با بیان اینکه امکانات مدارس دولتی برای تحصیل دانش‌آموزان کافی و به‌روز نیست، گفت: اگرچه مدارس دولتی ملزم به ارائه خدماتی مانند نهار، برگزاری کلاس‌های متعدد خارج از اصول و چارچوب و... نیست اما باید نیازهای دانش‌آموزان را برطرف کند و فضایی مناسب برای تحصیل آنها به وجود آورد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید شرایطی ایجاد کند تا دانش‌آموزان بتوانند بدون دغدغه در مدارس دولتی به تحصیل بپردازند اما متاسفانه توان مالی دولت به گونه‌ای است که نمی‌تواند حداقل امکانات را نیز فراهم کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فضاهای آموزشی در مدارس از نظر ایمنی و استاندارد بودن با مشکل مواجه است از سوی دیگر سرانه حداقلی دانش‌آموزان پرداخت نمی‌شود، معلمان حقوق و معوقات خود را دریافت نکرده‌اند و... این موضوعات نشان می‌دهد که آموزش و پرورش برای بهبود وضعیت فوق به اعتبارات بسیاری نیاز دارد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات متنوع از سوی مدارس پولی نوعی رقابت بین این مدارس ایجاد می‌کند که منافاتی با مدارس دولتی ندارد، خاطرنشان کرد: اگرچه برقراری عدالت آموزشی انتظار معقولی از دولت است اما توان مالی دولت به گونه‌ای نیست که بتواند فضاهای آموزشی را نوسازی کند.

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس در پایان افزود: مجلس برای افزایش بودجه آموزش و پرورش در بودجه سالانه تلاش‌های بسیاری می‌کند همچنین در برنامه ششم نیز برای بهبود شرایط در این وزاتخانه رایزنی‌های بسیاری انجام داد امیدواریم در سال‌های آینده شرایط بهتر شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تی نیوز، تاریخ انتشار: 6تیر1397، کدخبر: 113958055: www.tnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
ا.ف75
این حرفها یعنی اینکه اینها می خواهند امکان تحصیل را برای کسانی که پتانسیل مالی خوبی ندارند از بین ببرند این مسیری که آموزش و پرورش و وزارت علوم در ایران در آن قدم گذاشته است انتهای خوشی ندارد این ره به کردستان است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
باید هیچ امکاناتی به مدارس غیر انتفاعی داده نشه و تمامی امکانات به سمت مدارس دولتی سوق داده بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین