پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۱۳۷۵۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۴
عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از تراکم بالای دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، گفت: این تراکم بالا بر کیفیت آموزشی، تربیتی و... دانش‌آموزان اثرات نامناسبی دارد.

شعار سال: داود محمدی با انتقاد از تراکم بالای دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، گفت: این تراکم بالا بر کیفیت آموزشی، تربیتی و... دانش‌آموزان اثرات نامناسبی دارد چراکه از یک سو فضای آموزشی هر دانش‌آموز کاهش می‌یابد و از سوی دیگر معلمان نمی‌توانند برای آموزش دانش‌آموزان زمان مناسب را اختصاص دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: آموزش و پرورش به دلیل کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی ناچار است تعداد دانش‌آموزان کلاس‌ها را افزایش دهد؛ با تامین معلم موردنیاز در آموزش و پرورش می‌توان تعداد کلاس‌ها را افزایش داد البته باید به این نکته نیز باید توجه شود که برای بیشتر شدن تعداد کلاس‌ها ساخت مدارس با سرعت بیشتری انجام گیرد.

محمدی با بیان اینکه باید با تمهیدات ویژه فضایی ایجاد شود تا تعداد دانش‌آموزان از 30 نفر در هر کلاس تجاوز نکند، بیان کرد: وضعیت تراکم دانش‌آموزان در مدارس تهران از استان‌های دیگر بدتر است؛ مدارس مرکز و جنوب تهران از نظر تراکم دانش‌آموز و فرسوده بودن در شرایط بدی به سر می‌برند و بایستی سازمان نوسازی بودجه لازم برای نوسازی و ساخت بیشتر مدارس را اختصاص دهد.

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: می‌توان از ظرفیت خیرین برای ساخت بیشتر مدارس استفاده کرد تا بتوان از این طریق تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس را کاهش داد.

وی در پاسخ به اینکه آیا می‌توان با دو شیفته کردن مدارس تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس را کاهش داد، توضیح داد: در صورتی که راه چاره‌ای جز این وجود نداشته باشد، آموزش و پرورش ناچار است مدارس را به صورت دوشیفت برگزار کند اما باید زمان لازم برای آموزش دانش‌آموزان اختصاص داده شود که با برقرار شدن مدارس دو شیفته این امر محقق نمی‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: دولت باید برای نوسازی و ساخت مدارس موردنیاز و تربیت نیروهای موردنیاز آموزش و پرورش اقدامات لازم را انجام دهد؛ آموزش و پرورش باید با برنامه‌ریزی، تهاتر و تبدیل به احسن کردن منابع مشکلات موجود را برطرف کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 6 تیر 97، کد مطلب: 3405666 : www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
30 نفر؟ دارید شوخی می کنید دیگه؟ ما تو مدرسمون 50 نفر تو یه کلاسیم! خفه داریم میشیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین