پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۳۳۴۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۶
عضو کمیسیون آموزش مجلس درخصوص وضعیت سرانه فضای آموزشی کشور، گفت: در مراکز استان‌ها سرانه فضای آموزشی برای دانش‌آموزان مناسب است اما در شهرستان‌ها وضعیت بحرانی است.

شعارسال: اسدالله عباسی درخصوص وضعیت سرانه فضای آموزشی کشور، گفت: اگرچه اعتباراتی برای نوسازی، مقاوم‌سازی، تجهیز وسایل گرمایشی و سرمایشی و گسترش این فضاها در نظر گرفته شده است اما تا رسیدن به استانداردهای مطلوب فاصله بسیار است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: سرانه فضای آموزشی افزایش پیدا نمی‌کند مگر اینکه کشور به کمک آموزش و پرورش بشتابد؛ البته آموزش و پرورش در این زمینه اقداماتی انجام داده اما این اقدامات تاثیرات چندانی نداشته است.

عضو هیات رئیسه مجلس بیان کرد: در مراکز استان‌ها سرانه فضای آموزشی برای دانش‌آموزان مناسب است اما در شهرستان‌ها وضعیت بحرانی است و تراکم کلاس‌ها در برخی مدارس به بالای 40 نفر نیز می‌رسد در حالی که استاندارد کلاس‌ها باید 20 تا 25 نفر باشد.

وی اظهار کرد: حیاط مدارس محیطی برای فعالیت‌ تربیت بدنی دانش‌آموزان است این درحالی است که بسیاری از مدارس فضای مناسبی برای فعالیت‌های ورزشی ندارند از سوی دیگر مدارس امکانات آزمایشگاهی چندانی ندارند و از آنجایی که برای تقویت خلاقیت دانش‌آموزان باید زمینه‌های آن فراهم شود نمی‌توان انتظار داشت که مهارت‌های دانش‌آموزان تقویت شود.

عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش باید تمام تلاش خود را برای گسترش فضاهای آموزشی به کار برد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید با تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره فضای آموزشی بیشتری در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد تا بتوانند از نظر فکری، ذهنی و جسمی رشد کنند.

عباسی ادامه داد: با اختیاراتی که به آموزش و پرورش در برنامه ششم داده شده این وزارتخانه می‌تواند املاک خود را تهاتر کرده و آن را تبدیل به احسن کند با این کار می‌توان اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را تامین کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: مجتمع‌های "حیات طیبه" در سند تحول بنیادین در راستای استانداردسازی مدارس در نظر گرفته شد تا بتوان نیاز دانش‌آموزان را تامین کرد./

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار : 19 خرداد 1397، کد خبر: 387569، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
مدرسه ها در کشور دارند کم کم شبیه به زندان میشوند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین