پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۳۸۴۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۳
استاندار تهران با اشاره به سرانه قضای آموزشی در کشور گفت: متأسفانه در تهران و در برخی از مناطق کلاس‌های درس ۳۹ و ۴۰ نفره را هم شاهد هستیم.

شعارسال: بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران و اختتامیه جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز سراسر کشور با حضور مسئولانی همچون امام جمعه موقت تهران، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، شهردار تهران، استاندار تهران و تعدادی از خیرین مدرسه‌ساز کشور در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

محمدحسین مقیمی استاندار تهران در این مراسم با اشاره به اهمیت علم و دانش، اظهار کرد: امروز در جامعه جهانی، کشورهایی توسعه یافته هستند که به علم و دانش بها داده‌اند.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی ما نیز بر آموزش رایگان تأکید شده است، گفت: یکی از الزامات آموزش رایگان، فضاهای آموزشی است و همه تلاش دولت این است که توسعه فضاهای آموزشی را داشته باشد.

مقیمی به فعالیت خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد و ادامه داد: طی این سال‌ها، خیرین در سراسر کشور، قدم‌های بلندی را برداشتند و نزدیک به ۵۰ درصد ساخت و سازهای مدارس کشور توسط خیرین انجام می‌شود؛ مدارس بسیار زیادی توسط خیرین ساخته شده است که باید از همه آنها تشکر کنیم.

وی با اشاره به تراکم دانش‌‌آموزی در تهران، اظهار کرد: میانگین فضای آموزشی و تراکم دانش‌آموزی در کشور ۲۴ نفر است و در شهر تهران ۳۱.۵۶ نفر است؛ البته در بعضی مدارس تا ۳۹ و ۴۰ نفر را داریم.

استاندار تهران افزود: افزایش بعضی‌ شهرها به دلیل مهاجرت بالا، طبیعی نبوده است مثلاً شهری که ۱۰ هزار نفر جمعیت داشته، اکنون ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

وی با بیان اینکه در منطقه ۲۲ تهران کمترین فضای آموزشی را داریم در حالی که ساخت و سازها بر اساس طرح بوده است، گفت: در شهر تهران و شهرستان‌های تهران با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

مقیمی با بیان اینکه بسیاری از فضای آموزشی ما باید تخریب و بازسازی شوند، گفت: امروز به عنوان خدمتگزار شما تقاضا دارم در امر مدرسه‌سازی به دولت کمک کنید تا تراکم۳۲ نفر را به ۲۴ نفر نزدیک کنیم.

وی اضافه کرد: شهرداری تهران کمک کند و زمین در اختیار قرار دهد و شورای شهر تهران از نظر عوارض و مجوزها کمک کنند تا مشکل فضای آموزشی حل شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10تیر1397، کدخبر: 13970410001029: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
ا.ف75
احساس میکنم مسئولین خیلی از سطح متوسط جامعه دور هستن! وگرنه این خبر انقد بدیهی هست که نخواد به عنوان تیتر یک خبر قرار بگیره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
اینکه در تهران کلاس 40 نفره هست مشکل هست ولی مشکل بزرگتر مدرسه نداشتن بعضی روستاهای این سرزمین است
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین