پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۵۶۲۳۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴
مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به وجود ۹۱۸ مدرسه دوشیفته در استان تهران گفت: تراکم دانش‌آموزی به طور میانگین ۲۴ نفر در هر کلاس درس است، اما این تراکم در استان تهران به بالای ۳۱ نفر در هر کلاس درس می‌رسد.

شعار سال: علی شهری‌با بیان اینکه در شهر تهران ۱۶۸ مدرسه دوشیفته داریم اظهار کرد: اکنون مدرسهسه شیفته و بالاتر در تهران وجود ندارد.

وی افزود: ۷۵۰ مدرسه دوشیفته نیز در در شهرستان‌های استان تهران داریم و به این ترتیب شمار مدارس دوشیفته در استان به۹۱۸ مورد می‌رسد.

مدیرکل نوسازی مدارس تهران با بیان اینکهبرای کم کردن بار مدارس متراکم باید تعداد مدارس دوشیفته بیشتر شود گفت:باتوجه بهساماندهی نیروی انسانی ومحدودیت‌های موجودمدیران ناچارند بار کلاس ها را بیشتر کنند. ماه گذشته جلساتی با برخی مناطق داشتیم و اعلام کردندامکان افزایش شیفت هم وجود دارد. هرچندهمکاران ما علاقه‌ای به این کار ندارند و تلاش می‌کنند با افزایش بار مدارس همین وضعیت موجود را حفظ می‌کنند.

شهری افزود:اکنون تراکم دانش‌آموزی به طور میانگین ۲۴ نفر در هر کلاس درس است، اما این تراکم در استان تهران به بالای ۳۱ نفر در هر کلاس درس می‌رسد.

وی با بیان اینکه تهران به لحاظ سرانه فضای آموزشی در میان استان‌های کشوراز آخر رتبه چهارم را داراست و نیازمند اعتبارات ویژه است گفت: سرانه استاندارد فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز ۸.۴ مترمربع است. میانگین این شاخصدر کشور۵.۱۸ اما در استان تهران ۴.۲ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران همچنین از تحویل و بهره‌برداری۶۷ پروژه آموزشیبا ۷۷۵ کلاس درس در مهر ۹۷ خبر داد و گفت:عمده این پروژه‌های آموزشی مربوط به مناطقی استکه به شدت نیازمند فضای آموزشی جدید بودند. در شهرستان‌های تهران در اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس، پرند، پیشوا، جوادآباد، چهاردانگه، دماند، رودهن، شهر ری، شهر قدس، شهریار، فیروزکوه، قرچک، کهریزک وورامین مدارس جدید داریم ودر شهر تهران در مناطقیک، ۴، ۵، ۱۱، ۱۲ و ۱۹ چند مدرسه جدید تحویل داده می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 22 شهریور 97، کد مطلب: 97062110887:www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین