پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۳۰۰۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
ثبت‌نام یک میلیون و ۴۸۰ هزار نوآموز کلاس اولی از امروز در ۶۴ هزار مدرسه ابتدایی کشور آغاز شد.

شعار سال: ثبت‌نام یک میلیون و ۴۸۰ هزار نوآموز کلاس اولی از امروز در ۶۴ هزار مدرسه ابتدایی کشور آغاز شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی امسال با رشد ۳ و ۴ دهم درصدی، ۴۸ هزار نفر بیشتر از پارسال است.

رضوان حکیم‌زاده افزود: تعداد مدارس ابتدایی امسال نسبت به پارسال ۱۵۰ مدرسه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان تنها در محدوده جغرافیایی محل سکونت انجام خواهد شد، تأکید کرد: برای احراز محل سکونت سند رسمی منزل یا اجاره نامه کدرهگیری دار لازم است.

وی از خانواده‌ها خواست با توجه به ارتباط نزدیکی مدرسه به منزل و اضطراب دانش‌آموزان، فرزندان خود را در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت ثبت‌نام کنند.

حکیم‌زاده گفت: پیشنهاد ما برای تعداد دانش‌آموزان هر کلاس ۲۵ نفر است، اما با توجه به افزایش تعداد دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی و کمبود معلم میانگین تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های اول ابتدایی افزایش یافته و به مرز ۳۶ نفر خواهد رسید. معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش افزود: تراکم بالای ۳۰ نفر در مدارس ابتدایی یاددهی و یادگیری را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.

حکیم‌زاده گفت: دانش‌آموزان اول ابتدایی قبل از ثبت‌نام باید در پایگاه‌های سنجش سلامت معاینه شوند تا از لحاظ هوش، قد، وزن و سلامتی چشم، گوش و دندان ارزیابی شوند.

وی افزود: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس عادی با حضور ولی و در مدارس شاهد به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

حکیم‌زاده گفت: ثبت‌نام در مدارس دولتی به طور کامل رایگان است و در دبستان‌های هیأت امنایی و غیر دولتی با شهریه مصوب انجام می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار ------، کدمطلب: 468289، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین