پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۹۳۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، پذیرش دانش‌آموز در پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان را از طریق سوابق تحصیلی و سنجش هوش و استعداد دانش آموختگان پایه ششم ابتدایی، اعلام کرد.
شعار سال: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، پذیرش دانش‌آموز در پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان را از طریق سوابق تحصیلی و سنجش هوش و استعداد دانش آموختگان پایه ششم ابتدایی، اعلام کرد.
 عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این وزارتخانه براساس مفاد سند تحول بنیادین و به منظور ایجاد نشاط و شادابی در مدارس و حذف عوامل آسیب‌زا و اضطراب آفرین ، با اتخاذ رویکرد جلوگیری از آزمون‌های زاید و توسعه آزمون‌های پیشرفت تحصیلی در پایه‌های دوره ابتدایی و به منظور دور نگه داشتن مدارس و دانش‌آموزان این دوره از هجوم کتاب‌ها و جزوات کمک آموزشی و با توجه به اینکه دوره ابتدایی مهم‌ترین دوره تحصیلی از جهت توجه به ساحت‌های شش‌گانه تربیتی و تعلیم و تربیت متوازن مبتنی بر اهداف و مأموریت‌های نظام آموزشی تصریح شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، برای پذیرش دانش آموز در پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان از طریق سنجش هوش و استعداد دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی و ملاحظات سوابق تحصیلی آنها، در دهه سوم تیرماه اقدام به جذب دانش‌آموز در کلاس‌های پایه هفتم این مدارس خواهد کرد.

عمادی افزود: این نظام پذیرش که شیوه نامه آن ظرف هفته آینده به ادارات کل استان‌ها ابلاغ می‌شود از طریق سنجش هوش و استعداد داوطلبان و ملاحظه سوابق تحصیلی آنان بدون آزمون‌های چندگزینه‌ای آموزشی نسبت به غربالگری آنان اقدام می‌کند و ظرفیت کلاس‌های هفتم این مدارس نیز پس از سنجش و انتخاب صاحبان هوش و استعداد برتر و تعیین تعداد دانش‌آموزان واجد شرایط مشخص خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: این نظام پذیرش مبتنی بر شناسایی دقیق استعداد و هوش دانش‌آموزان است و نیاز به شرکت در کلاس‌های آموزشی یا مهارت های تست زنی ندارد.

وی تأکید کرد: همان‌گونه که می‌دانیم مدارس نمونه دولتی از ابتدا با هدف تعلیم و تربیت ویژه دانش‌آموزان ممتاز مناطق محروم کشور تأسیس شد و برهمین اساس برای سال تحصیلی 98- 97 مدارس نمونه دولتی صرفاً در مناطق محروم کشور اقدام به پذیرش دانش‌آموز در پایه هفتم خواهند کرد و روش پذیرش دانش‌آموز برای پایه هفتم مدارس نمونه دولتی نیز بدون آزمون خواهد بود.

وی در ادامه افزود: مدارس نمونه دولتی فعال موجود در شهرهای بزرگ نیز در پایه های هشتم و نهم برنامه آموزشی خود را به روال گذشته ادامه می‌دهند اما برای پذیرش دانش‌آموز در پایه هفتم آنها آزمونی برگزار نخواهد شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: همان گونه که قبلاً تأکید شده است مدارس غیر دولتی نیز برای پذیرش دانش‌آموز در پایه های مختلف تحصیلی حق برگزاری آزمون ورودی نخواهند داشت و سازمان مدارس غیردولتی بر فرآیند جذب دانش آموز در این مدارس برای جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی نظارت خواهند کرد.

عمادی با اشاره به این نکته که دانش‌آموزان داوطلب ورود در پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان، باید تا نهایی شدن نحوه پذیرش در این مدارس ، روال طبیعی ثبت‌نام در مدارس عادی دولتی یا غیر دولتی مد نظر خود را طی کنند، اظهار داشت: در صورت موفقیت این دانش‌آموزان در فرایند پذیرش مدارس استعدادهای درخشان ، نسبت به ثبت‌نام و انتقال آنان به مدارس استعداد‌های درخشان اقدام می‌شود و خانواده‌ها از این رهگذر متضرر نخواهند شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1397، کدخبر: www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
1
امیدواریم این آزمون های مدارس سمپاد سریع تر برداشته بشه و پذیرش دانشجو ها بیشتر انجام بگیره
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
این مدارس قرار بود ملغی بشه که..چی شد؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین