پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۶۷۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، گفت: آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد برگزار نمی شود ومدارس مذکور با روش های جایگزین دانش آموزان را پذیرش می کنند.

شعارسال:رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، گفت: آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد برگزار نمی شود ومدارس مذکور با روش های جایگزین دانش آموزان را پذیرش می کنند.

عبدالرسول عمادی در مصاحبه با رادیو پیام اظهار کرد: آزمون سمپاد برای ورود به پایه دهم مانند سال های قبل برگزار می شود اما براساس دستور وزارت آموزش وپرورش هیچ آزمونی برای ورود دانش آموزان به پایه هفتم برگزار نمی شود، اما با روش های جایگزین مانند مصاحبه و گفتگو دانش آموزان جذب مدارس استعدادهای درخشان می شوند.

وی افزود: در راستای سیاست های جدید آموزش و پرورش، در سال ۹۷، هیچ آزمونی برای ورود دانش آموزان به پایه هفتم برگزار نمی شود، اما اینکه دانش آموزان با چه روشی جذب مدارس استعدادهای درخشان شوند، در روزهای آینده از سوی وزارتخانه اعلام می شود.

عمادی تصریح کرد: طبق آنچه آموزش و پرورش به مناطق ابلاغ کرده است، برگزاری آزمون برای ورود به مدارس ممنوع است و ادارات آموزش و پرورش مناطق بر این موضوع مراقبت می کنند، اما ممکن است مدارس با روش های دیگری اقدام به پذیرش دانش آموز کنند.

وی گفت: شیوه نامه پذیرش دانش آموزان پایه هفتم در مدارس خاص منتشر و اطلاع رسانی خواهد شد و موضع رسمی وزارت آموزش و پرورش در این زمینه از طریق سایت وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود.

هر چند مسئولان آموزش و پرورش به صراحت اعلام نمی کنند که رئیس جمهور مصوبه «حذف آزمون ها» را که قرار بود به حذف مدارس سمپاد ختم شود امضا نکرده است، اما با توجه به مصاحبه های اخیر مسئولان درباره جذب دانش آموزان پایه هفتم مدارس سمپاد و تاکید آنها بر آزمون نگرفتن و جایگزین کردن مصاحبه می توان دریافت این مصوبه لااقل امسال عملیاتی نخواهد شد، اما جای این سوال باقی می ماند که آیا دانش آموزان پایه ششم قرار است در این روزهای باقی مانده تا زمان پذیرش در مدارس در بلاتکلیفی باقی بمانند؟ آیا قرار نیست اعلام کنیم دقیقا مصاحبه از چه مواردی و به چه صورت انجام می شود و آیا یک سیستم یکپارچه در مصاحبه ها لحاظ می شود یا هر مدرسه مختار در مصاحبه است؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 18 اردبیهشت 97، کد خبر: 4291008،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
این روش اصلا عملی نیست و باعث افزایش پارتی بازی و ...شد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین